Din 12 iulie, un nou Regulament al Uniunii Europene (UE) se aplică (direct) în ceea ce privește relațiile stabilite între platformele de comerț online (cunoscute ca „marketplace-uri”) și comercianții care își vând produsele pe acele platforme. Regulamentul reglementează destul de în detaliu această relație și, de aceea, am făcut o listă de întrebări și răspunsuri relevante pentru orice comerciant interesat să își vândă produsele pe asemenea platforme. Citește articolul
Până la sfârșitul zilei de vineri, magazinele sunt obligate să vândă sau să retragă de la vânzare telefoanele mobile care nu pot recepționa mesajele sistemului național de avertizare în situații de urgență, supranumit RO-ALERT. Așa prevede o ordonanță de urgență apărută anul trecut. Concret, din 27 iunie 2020, telefoanele incompatibile cu RO-ALERT nu vor mai putea fi vândute, altfel comercianții vor risca, în anumite cazuri, amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Din iulie, cei care își vând produsele sau serviciile pe platforme online cum sunt eMAG și Okazii vor beneficia de anumite avantaje, în special din perspectiva transparenței condițiilor pe care administratorii platformelor le impun. Modificările acestea sunt aduse de un regulament al Uniunii Europene, care se va aplica direct în țara noastră, din 12 iulie 2020. Citește articolul
Platformele online care permit intermedierea între vânzători de bunuri și servicii și cumpărători (de exemplu, eMAG și Okazii) vor fi supuse, din iulie, unor noi reguli când vine vorba de relațiile lor cu acei comercianți ce le folosesc serviciile (aspect cunoscut și ca „P2B - platform to business”). În esență, noile reguli, stabilite printr-un regulament european ce se va aplica din iulie, vizează crearea unui cadru de transparență, echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii eficace, în relațiile cu platformele pe ale căror domenii își vând produsele sau serviciile. Citește articolul
Controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la comercianții online vor fi intensificate în perioada următoare, pentru a acoperi pierderile la buget cauzate de o ordonanță de urgență adoptată aseară de Guvern. Este vorba de actul ce va stabili o nouă reducere de dări pentru plătitorii de impozit specific. Citește articolul
Atunci când cumpără un produs, consumatorul se așteaptă ca acesta să corespundă anumitor caracteristici. În cazul în care produsul cumpărat nu corespunde acelor caracteristici, legea îi oferă posibilitatea de a obține remedierea acestui lucru, aspect cunoscut ca garanție legală de conformitate. În plus, comerciantul poate el însuși să acorde o garanție mai favorabilă decât cea legală. Citește articolul
Activitatea comercianților, cu excepția câtorva categorii, a fost grav afectată de restricțiile impuse în contextul pandemiei de COVID-19. În aceste condiții, utilizarea voucherelor poate reprezenta o modalitate de a crește vânzările în perioadă care urmează. Citește articolul
România trebuie să implementeze o directivă europeană ce va introduce sancțiuni de până la 4% din cifra de afaceri pentru anumite încălcări ale legislației consumatorului și să aplice legislația aferentă până în 2022. Aceste amenzi se vor aplica, obligatoriu, doar pentru acele încălcări ale dreptului consumatorului care afectează cel puțin trei state membre ale Uniunii Europene (UE), deci vorbim de încălcări pe scară largă de tipul celor făcute de bănci (de pildă, folosirea de clauze abuzive în contracte de credit) sau de companii auto (de exemplu, manipularea motoarelor pentru a arăta, în timpul testărilor, că emit mai puține emisii decât emit ele în realitate). Citește articolul
Mai nou, românii pot compara online prețurile pe care le au unele lanțuri de magazine la produsele de protecție sanitară, precum măști, mănuși și dezinfectanți, se arată într-o informare transmisă de Consiliul Concurenței. Citește articolul
De multe ori când comanzi un produs de pe internet s-ar putea să vrei, din varii motive, să îl returnezi. El nu trebuie să fie, neapărat, stricat, ci poate ți-ai dat seama că nu aveai nevoie, cu adevărat, de el. Sau poate ți se pare că e diferit, în realitate, decât credeai și preferi, din cauza aceasta, să îl returnezi. Din bucurie, legea îl obligă pe comerciant să accepte returnarea produsului și să îți dea înapoi banii, fără ca tu să trebuiască să explici motivul pentru care returnezi produsul, atât timp cât te încadrezi în termenul legal. Citește articolul