Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) desfășoară o serie de controale la comercianții de produse alimentare, înaintea sărbătorilor de Paște, pentru a verifica dacă aceștia respectă obligațiile pe care le au în contextul măsurilor impuse de stat pentru a limita efectele coronavirusului. Conform autorității, mulți comercianți nu respectă asemenea măsuri. Citește articolul
Chiar dacă multe magazine din centrele comerciale nu pot funcționa pe perioada stării de urgență, unele din cele care au dreptul să aibă activitate în această perioadă pot să-și cheme angajații la muncă și de Paște. Mai exact, e vorba de acei angajatori care desfășoară activități de comerț cu amănuntul. Însă legislația muncii impune anumite condiții. Citește articolul
În cazul vânzării produselor alimentare, comercianții vor stabili exclusiv contractual cu furnizorii care este termenul-limită pentru efectuarea plăților pentru acele produse, conform unui act normativ apărut miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Având în vedere răspândirea coronavirusului în România, firmele ar trebui să fie atente la majorările de prețuri, dacă acestea n-au o justificare obiectivă. Recent, Consiliul Concurenței a inițiat o primă investigație pentru a analiza creșterea prețurilor măștilor de protecție pe teritoriul României. În felul acesta, Consiliul Concurenței urmărește foarte atent măsurile luate de agenții economici în această perioadă, cu scopul de a preîntâmpina măsuri abuzive sau excesive aplicate într-o perioadă de criză cu privire la bunuri care acoperă nevoi de bază ale populației. Citește articolul
Răspândirea internațională a coronavirusului deja afectează afacerile din țările care au cazuri confirmate de îmbolnăviri. Și nu numai. Însă, dacă numărul îmbolnăvirilor va continua să crească și vor apărea cazuri noi în țări neafectate până acum, specialiștii atrag atenția că efectele ar putea fi destul de grave. Citește articolul
Comercianții care vor limita sau chiar bloca accesul persoanelor din străinătate la informațiile online privind produsele sau serviciile oferite vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge până la 50.000 de lei, potrivit unor norme care se aplică de mâine. De asemenea, aceștia vor putea primi amenzi și pentru discriminări bazate pe naționalitate sau locul de domiciliu atunci când vine vorba de produsele și serviciile oferite sau metodele de plată. Citește articolul
Regimul legal al activității comercianților a suferit unele schimbări relevante în anul ce stă să se încheie. Printre altele, au apărut schimbări ce țin de serviciile de plată, secretele comerciale, drepturile consumatorilor sau folosirea automatelor de produse și servicii. Citește articolul
Din ianuarie 2020 se vor schimba regulile vânzării cartelelor telefonice preplătite. Principala noutate față de situația de acum este că aceste cartele vor putea fi vândute numai către persoane care sunt de acord să-și dea anumite date personale și uneori chiar o copie a actului de identitate. Asta înseamnă că cei ce vând cartele preplătite vor trebui să-și schimbe practica odată cu venirea noului an. Citește articolul
O plachetă specială pe care scrie că unitatea are activitatea oprită temporar de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) trebuie afișată, de astăzi, de către comercianții sancționați în acest fel. Dacă nu fac așa, comercianții riscă o amendă de până la 10.000 de lei. Citește articolul