În viitorul apropiat, românii vor putea retrage bani din contul bancar de la mai mulți comercianți care folosesc terminale de plată (POS-uri), conform unei noi legi. Mai exact, retragerile de bani vor fi posibile nu doar la comercianții cu amănuntul, ci și la comercianții angro sau la prestatorii de servicii. Este vorba, mai exact, de acordarea la cerere a avansurilor în numerar, care sunt considerate, practic, retrageri de bani de la bancomat. Citește articolul
Persoanele fizice care dețin carduri bancare și care au nevoie de bani în numerar se pot adresa, începând de astăzi, și comercianților de bunuri sau servicii. În anumite condiții, aceștia pot elibera o sumă de până la 200 de lei, în limita disponibilului existent în casă la acel moment. Cu toate acestea, măsura nu va avea efectele scontate, numărul comercianților care vor oferi facilitatea fiind extrem de redus, în contextul în care pragul de la care există obligația de a accepta plăți cu cardul va crește în curând, în mod semnificativ. Citește articolul
Începând de astăzi, anumiți comercianți vor putea da clienților cu carduri, la cerere, o sumă de bani de cel mult 200 de lei, sub forma unui avans în numerar. Cu toate că această obligație a fost introdusă în legislație încă din cursul anului 2017, în lipsa normelor de aplicare nu s-a putut aplica până în prezent. Desigur, doar acei comercianți care acceptă plăți cu cardul ar putea să facă acordarea acestor avansuri posibile, dacă doresc acest lucru, putând percepe de la fiecare client un comision de maximum 1% din suma retrasă. Citește articolul
Posibilitatea anumitor comercianți care folosesc terminale de plată (POS) de a da bani clienților, la cerere, a fost introdusă în legislația românească din 2017, însă nu s-a aplicat efectiv până acum. Normele de aplicare pe care trebuie să le urmeze magazinele care vor acorda avansuri de numerar, actualizate la începutul anului, au intrat astăzi în vigoare. Citește articolul
Începând cu 25 mai 2018, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) aduce schimbări considerabile în ceea ce privește operarea și gestionarea datelor cu caracter personal. Domeniul vânzărilor online este unul dintre cele mai vizate de noile reglementări, iar comerțul online, pe teritoriul Uniunii Europene, reprezintă 25% din PIB-ul mondial. Așa că hai să vedem care sunt cele cinci lucruri de care trebuie să ții cont dacă lucrezi în acest domeniu. Citește articolul
Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse. Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Comercianții persoane fizice și juridice vor primi doar un avertisment, în loc de amendă, atunci când vor săvârși, pentru prima dată, una dintre contravențiile incluse în legea prevenirii. Vorbim, printre altele, despre nemenționarea pe facturi și alte documente a denumirii, sediului social și codului unic de înregistrare (CUI), despre neînmânarea bonului fiscal clientului sau despre refuzul anumitor firme care desfășoară activități de comerț de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și de credit. Citește articolul