Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse. Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Comercianții persoane fizice și juridice vor primi doar un avertisment, în loc de amendă, atunci când vor săvârși, pentru prima dată, una dintre contravențiile incluse în legea prevenirii. Vorbim, printre altele, despre nemenționarea pe facturi și alte documente a denumirii, sediului social și codului unic de înregistrare (CUI), despre neînmânarea bonului fiscal clientului sau despre refuzul anumitor firme care desfășoară activități de comerț de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și de credit. Citește articolul
Regulile europene actuale în materie de taxă pe valoarea adăugată (TVA) ar putea suferi modificări majore în viitorul apropiat, conform unor propuneri oficiale de reformare anunțate miercuri de Comisia Europeană (CE). Mai exact, autoritățile europene intenționează taxarea comerțului transfrontalier între firmele din UE, simplificarea obligațiilor privind TVA și facturarea la comerțul transfrontalier, încasarea TVA-ului final în statul membru al consumatorului și introducerea statutului general valabil de persoană impozabilă certificată. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2017, comercianții cu amănuntul ce realizează anual o cifră de afaceri de cel puţin 10.000 de euro sunt obligați să accepte plăţi cu cardul, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. În cazul în care nu acceptă ca mijloc de plată cardurile de debit şi cele de credit, aceştia riscă amenzi cuprinse între 5.000 şi 7.500 de lei. Totodată, anumite firme care folosesc terminale de plată (POS) pot acorda clienţilor, la cererea acestora, un avans în numerar de până la 200 de lei. Citește articolul
În acest an au fost introduse unele prevederi ce vizează firmele din domeniul comerțului, iar majoritatea urmează să se aplice din prima parte a anului 2017. Astfel, mai mulți comercianți vor trebui să accepte plățile cu cardul bancar, firmele din domeniul alimentar vor trebui să ia măsuri pentru a evita risipa alimentară, iar marile magazine vor fi obligate să vândă alimente românești în proporție de cel puțin 51%. Totodată, unele clădiri noi pentru comerț vor trebui să aibă adăposturi de protecție. Citește articolul
Salariații trebuie să primească liber în zilele nelucrătoare de sărbătoare legală, așa cum prevede, ca regulă generală, legislația muncii. Totuși, anumite persoane sunt exceptate de la această regulă, iar printre ele se numără și angajații magazinelor din centrele comerciale. Astfel, salariații comercianților cu amănuntul pot fi chemați la lucru în liberele legale, dar doar cu respectarea anumitor condiții. Citește articolul
Principalele documente pe care le verifică inspectorii antifraudă, atunci când vin în control la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri, au fost făcute publice în cadrul unei campanii de informare a Direcției Generale Atifraudă Fiscală (DGAF). Totodată, au fost indicate și obligațiile legale esențiale a căror respectare este verificată de autoritățile fiscale. Citește articolul