Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
Chiar dacă o companie nu vinde produse sau servicii direct către populație, aceasta poate fi obligată, în funcție de cifra de afaceri, să pună la dispoziție un POS pentru plăți cu cardul bancar. Citește articolul
La începutul anului, autoritățile au propus stabilirea unor amenzi drastice pentru comercianții care încalcă legislația protecției consumatorilor, care să fie stabilite ca procent din cifra de afaceri. Totuși, după dezbaterile publice, la nouă luni distanță, măsurile inițiale au fost îmblânzite, astfel că amenzile vor fi fixe și vor fi aplicate în funcție de cât de mare e cifra de afaceri a comercianților. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Comerțul cu fructe și legume se află, în prezent, în vizorul inspectorilor Direcțiilor teritoriale pentru Agricultură din cadrul Ministerului Agriculturii. Controalele vizează mai ales piețele, târgurile și hipermarketurile. Citește articolul
În mod obișnuit, inspectorii fiscali verifică obligația de dotare cu case de marcat și de emitere a bonurilor fiscale la afaceri întâlnite la tot pasul. Comerțul cu amănuntul, alimentația publică, serviciile de înfrumusețare și service-urile auto se află, astfel, în prim-plan, conform unui bilanț publicat recent de Direcția Generală Antifraudă Fiscală din cadrul Fiscului. Citește articolul
Produsele ce au fost subiectul unei campanii promoționale sau a unei vânzări la care se oferă un alt produs gratuit și care au fost personalizate pentru respectiva campanie vor putea fi vândute și după încheierea acesteia, însă numai după ce se obține acordul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Măsura se regăsește într-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către autoritatea ce urmărește respectarea drepturilor consumatorilor. Citește articolul
Magazinele care vor să instaleze sisteme de monitorizare video, pentru protejarea de vandalism sau furturi, trebuie s-o facă numai dacă documentează mai întâi existența unor pericole reale în zona în care desfășoară activitate. Așa reiese dintr-un proiect de ghid al Comitetului European pentru Protecția Datelor (EDPB), care este pregătit pentru interpretarea legislației datelor personale. Citește articolul
Sfârșitul anului trecut a adus mari probleme pentru companiile care se ocupă cu distribuirea și comercializarea angro a carburanților, în condițiile în care acestea au fost obligate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să folosească depozite, indiferent dacă au nevoie de ele sau nu. Însă până la urmă Fiscul a cedat presiunilor venite dinspre companii și a decis să renunțe, începând de astăzi, la obligația de a deține depozit pentru a activa pe piață. Citește articolul
Ca să fie încurajați să aplice mecanismele Legii privind diminuarea risipei alimentare, firmele din sectorul agroalimentar pot beneficia de un avantaj fiscal destul de important, cu condiția să respecte cerințele din această lege. Citește articolul