Firmele care sunt prestatori de servicii de plată trebuie să-și actualizeze contractele aflate în derulare astfel încât să fie conforme cu noua lege a serviciilor de plată. Actul transpune, în esență, noi prevederi europene legate de serviciile de plată. Citește articolul
În momentul de față, există o practică a comercianților de a impune consumatorilor suportarea costurilor pe care primii le au cu folosirea unor sisteme de plată (care implică folosirea de carduri de credit sau de debit, de exemplu). Din cauza aceasta, cei care cumpără bunuri (online, de exemplu) cu un card trebuie, de multe ori, să plătească mai mult. În schimb, pe viitor acest lucru nu va mai fi posibil, conform unei legi care se va aplica din decembrie. Citește articolul
Într-un viitor nu foarte îndepărtat, comercianții de la noi vor putea fi obligați să adopte o transparență mai mare a prețurilor reduse. În scopul protecției consumatorilor, la nivelul Uniunii Europene (UE) a primit undă verde obligarea comercianților să afișeze prețul cel mai scăzut practicat o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii. Citește articolul
Așa cum scriam zilele trecute, autoritățile vor să includă în definiția comerciantului și persoanele obișnuite care vând online produse, în mod constant, pentru a câștiga bani, așa cum reiese dintr-un proiect de OUG al Protecției Consumatorilor. Însă ce efecte ar avea o asemenea modificare? Ce obligații ar avea persoanele obișnuite? Citește articolul
Definiția comerciantului urmează să fie extinsă de autorități pentru a include persoanele fizice obișnuite care vând online produse pe platforme precum Okazii, OLX sau LaJumate. Practic, aceste persoane vor fi considerate, în sensul legislației protecției consumatorilor, comercianți care au obligații legale de respectat și care pot fi amendate, așa cum a confirmat pentru noi avocata Silvia Axinescu, senior managing associate la Reff & Asociații. Citește articolul
Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
Chiar dacă o companie nu vinde produse sau servicii direct către populație, aceasta poate fi obligată, în funcție de cifra de afaceri, să pună la dispoziție un POS pentru plăți cu cardul bancar. Citește articolul
La începutul anului, autoritățile au propus stabilirea unor amenzi drastice pentru comercianții care încalcă legislația protecției consumatorilor, care să fie stabilite ca procent din cifra de afaceri. Totuși, după dezbaterile publice, la nouă luni distanță, măsurile inițiale au fost îmblânzite, astfel că amenzile vor fi fixe și vor fi aplicate în funcție de cât de mare e cifra de afaceri a comercianților. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Comerțul cu fructe și legume se află, în prezent, în vizorul inspectorilor Direcțiilor teritoriale pentru Agricultură din cadrul Ministerului Agriculturii. Controalele vizează mai ales piețele, târgurile și hipermarketurile. Citește articolul