avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 205 soluții astăzi
Acasă Subiect: comercianti
Subiect: comercianti
ACCES GRATUIT

Soluţionarea litigiilor în afara instanţei: Cum se desfăşoară procedura

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Aprilie 2018 | 0 | 4131 | Timp de citire: 3 min.

Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluţionarea litigiilor în afara instanţei: Ce avantaje au consumatorii care nu dau în judecată comercianţii

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Aprilie 2018 | 1 | 5363 | Timp de citire: 2 min.

Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluţionarea litigiilor în afara instanţei: Ce poţi face dacă eşti nemulţumit de produsele sau serviciile unui comerciant

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Aprilie 2018 | 1 | 3643 | Timp de citire: 2 min.

În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevenirea la firme: Patru fapte pentru care comercianții scapă de amenzile inspectorilor

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
6 Februarie 2018 | 0 | 4073 | Timp de citire: 3 min.

Comercianții persoane fizice și juridice vor primi doar un avertisment, în loc de amendă, atunci când vor săvârși, pentru prima dată, una dintre contravențiile incluse în legea prevenirii. Vorbim, printre altele, despre nemenționarea pe facturi și alte documente a denumirii, sediului social și codului unic de înregistrare (CUI), despre neînmânarea bonului fiscal clientului sau despre refuzul anumitor firme care desfășoară activități de comerț de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și de credit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reformă TVA în UE: Cinci schimbări majore pregătite de autoritățile europene pentru firme

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Octombrie 2017 | 2 | 8462 | Timp de citire: 4 min.

Regulile europene actuale în materie de taxă pe valoarea adăugată (TVA) ar putea suferi modificări majore în viitorul apropiat, conform unor propuneri oficiale de reformare anunțate miercuri de Comisia Europeană (CE). Mai exact, autoritățile europene intenționează taxarea comerțului transfrontalier între firmele din UE, simplificarea obligațiilor privind TVA și facturarea la comerțul transfrontalier, încasarea TVA-ului final în statul membru al consumatorului și introducerea statutului general valabil de persoană impozabilă certificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Plata cu cardul în 2017: Mai mulţi comercianţi sunt obligaţi de-acum să accepte plăţi cu cardul

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2017 | 76 | 163932 | Timp de citire: 5 min.

De la 1 ianuarie 2017, comercianții cu amănuntul ce realizează anual o cifră de afaceri de cel puţin 10.000 de euro sunt obligați să accepte plăţi cu cardul, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. În cazul în care nu acceptă ca mijloc de plată cardurile de debit şi cele de credit, aceştia riscă amenzi cuprinse între 5.000 şi 7.500 de lei. Totodată, anumite firme care folosesc terminale de plată (POS) pot acorda clienţilor, la cererea acestora, un avans în numerar de până la 200 de lei.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă

Ce schimbări au apărut în 2016 pentru comercianți? Patru noutăți de care trebuie să știi

Ilona Andrei în Aspecte juridice
26 Decembrie 2016 | 1 | 13420 | Timp de citire: 1 min.

În acest an au fost introduse unele prevederi ce vizează firmele din domeniul comerțului, iar majoritatea urmează să se aplice din prima parte a anului 2017. Astfel, mai mulți comercianți vor trebui să accepte plățile cu cardul bancar, firmele din domeniul alimentar vor trebui să ia măsuri pentru a evita risipa alimentară, iar marile magazine vor fi obligate să vândă alimente românești în proporție de cel puțin 51%. Totodată, unele clădiri noi pentru comerț vor trebui să aibă adăposturi de protecție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca de sărbători în centrele comerciale: În ce condiții poți să-ți chemi salariații la lucru?

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2016 | 1 | 11529 | Timp de citire: 2 min.

Salariații trebuie să primească liber în zilele nelucrătoare de sărbătoare legală, așa cum prevede, ca regulă generală, legislația muncii. Totuși, anumite persoane sunt exceptate de la această regulă, iar printre ele se numără și angajații magazinelor din centrele comerciale. Astfel, salariații comercianților cu amănuntul pot fi chemați la lucru în liberele legale, dar doar cu respectarea anumitor condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele Fiscului: Ce verifică inspectorii la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Decembrie 2016 | 0 | 39397 | Timp de citire: 6 min.

Principalele documente pe care le verifică inspectorii antifraudă, atunci când vin în control la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri, au fost făcute publice în cadrul unei campanii de informare a Direcției Generale Atifraudă Fiscală (DGAF). Totodată, au fost indicate și obligațiile legale esențiale a căror respectare este verificată de autoritățile fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De-acum, firmele care-şi păcălesc clienţii pot fi obligate să dea banii înapoi

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Aprilie 2016 | 1 | 55274 | Timp de citire: 4 min.

Comercianţii care folosesc practici comerciale incorecte şi care sunt sancţionaţi de autorităţi pentru acest lucru pot fi obligaţi să restituie clienţilor banii pe produse şi servicii, se arată într-un act normativ intrat în vigoare sâmbătă. În caz contrar, firmele riscă să primească o amendă de până la 50.000 de lei. Citește articolul