Începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri, potrivit unei legi publicate astăzi în Monitorul Oficial. În paralel, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările mai sunt posibile, prin excepție, numai până în 2028 (inclusiv). Citește articolul
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care au un deficit sau nu dispun de lichidități vor putea accesa, în primele șase luni din 2022, granturi de maximum un milion de euro, prevede un ordin recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Ajutorul de stat, care este disponibil prin Programul Operațional Competitivitate 2014 - 2020, va fi accesibil pentru investiții productive în domenii precum construcții, comerț, HoReCa, transporturi sau sănătate, acesta fiind, de fapt, fosta măsură 3 din OUG 130/2020. Citește articolul
Printr-un proiect de OUG pus miercuri seara în dezbatere la Ministerul Finanțelor era prevăzută o reducere a plafonului în funcție de care se stabilește cine plătește impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, care s-ar fi aplicat de la 1 ianuarie 2022. În urma nemulțumirilor venite din partea mediului de afaceri, inițiatorii au scos măsura din proiect și ordonanța oficială s-a dat fără reducerea plafonului la regimul micro. Totuși, vorbim doar de o amânare, din moment ce Guvernul și-a asumat reducerea numărului de microfirme prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
Mai multe modificări fiscale majore urmează să fie operate de Guvern, pe finalul anului 2021, printr-un proiect de ordonanță de urgență publicat aseară în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor. Printre altele, plafonul pentru impozit micro va fi înjumătățit de la 1 ianuarie 2022, neplata taxelor salariale va redeveni o faptă de evaziune, iar plafonul pentru netaxarea cadourilor date salariaților se va dubla. Citește articolul
Persoanele care lucrează prin intermediul aplicațiilor care se ocupă fie de livrări la domiciliu (de exemplu, Glovo sau FoodPanda), fie de ridesharing (de exemplu, Uber sau Bolt) vor putea fi considerate, în anumite condiții, salariați, prevede un proiect de directivă europeană inițiat recent. Astfel, aceste persoane vor putea beneficia de drepturile de care se bucură orice salariat, cum ar fi concediile de odihnă sau medicale ori asigurarea pentru pensii și sănătate. Citește articolul
Firmele, PFA-urile și profesioniștii pot beneficia în sezonul rece de facturi mai mici la energie (gaze naturale și electricitate), conform unei legi recente. Pentru a accesa facilitatea începând cu luna noiembrie 2021, Ministerul Energiei a oficializat sâmbătă regulile procedurale și modelele actelor necesare, astfel că solicitările deja pot fi depuse la furnizori. Citește articolul
Înscrierile în cele două programe de stat pentru finanțarea afacerilor neagricole în mediul rural au fost oprite după doar câteva zile, după ce fondurile s-au epuizat rapid, conform informațiilor disponibile la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Prin intermediul acestora, se pot obține sume nerambursabile de până la 200.000 de euro. Citește articolul
Valabilitatea programului IMM Invest, conceput să ajute IMM-urile cu obținerea de credite bancare, prin garantarea acelor credite, de către stat, și acoperirea dobânzilor, până la un anumit punct, a fost prelungită, de Comisia Europeană (CE), până la data de 30 iunie 2022, potrivit reprezentanților Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), citați de Agerpres. Citește articolul
Până la 25 octombrie trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2021, în baza legislației fiscale. Citește articolul
Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul