avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Acasă Subiect: microintreprinderi
Subiect: microintreprinderi
ACCES PREMIUM

Reminder Impozitul micro și cel pe profit pentru trimestrul al doilea din 2021 trebuie declarate și plătite până azi

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
26 Iulie 2021 | 0 | 5607 | Timp de citire: 2 min.

Până la 26 iulie trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al doilea din 2021, în baza legislației fiscale. De reținut că declararea și plata impozitului specific pe semestrul I nu se face acum, așa cum era normal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului nu a dispărut de la microfirme, ci s-a transformat: Descrierea sarcinilor de lucru, inclusă direct în CIM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 1 | 11691 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea apărută la început de săptămână în modelul contractului individual de muncă (CIM), privind includerea unei scurte caracterizări sau descrieri a activității pentru salariații microfirmelor, indică faptul că fișa postului, eliminată pentru același tip de angajatori în urmă cu câteva luni, nu dispare, ci, de fapt, se mută în conținutul CIM. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din august și septembrie se vor putea cere finanțări pentru afaceri rurale. Banii vizează PFA-urile și firmele mici

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2021 | 1 | 12616 | Timp de citire: 4 min.

Patru programe ce vor permite PFA-urilor, microîntreprinderilor și întreprinderilor mici să obțină fonduri nerambursabile pentru a dezvolta sau a deschide noi afaceri în mediul rural vor fi accesibile începând din lunile august și septembrie. Anunțul în acest sens a venit luni seară de la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportările semestriale: Ce trebuie să știi despre întocmirea lor și ce amenzi riști dacă nu le faci

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
20 Iulie 2021 | 0 | 1573 | Timp de citire: 3 min.

Formularele privind raportările contabile semestriale pot fi depuse fie online, fie la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor (MF). Termenul-limită de depunere a acestor raportări, valabile doar pentru cei cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro, este 16 august 2021. În caz contrar, contribuabilii pot fi sancționați cu amenzi de până la 3.000 de lei pentru neîntocmirea și semnarea lor și de până la 5.000 de lei pentru nedepunerea bilanțurilor semestriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avantajele și dezavantajele acordului de restructurare, care va fi un nou instrument de prevenire a insolvenței

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 0 | 1636 | Timp de citire: 4 min.

În această primăvară, Ministerul Justiției a inițiat un proiect de lege prin care vrea să înlocuiască mandatul ad-hoc cu acordul de restructurare, astfel încât companiile cu datorii (în special cele mici) să aibă la îndemână un instrument cu adevărat util de prevenire a insolvenței. În acest context, am aflat recent de la specialiști cam care ar fi punctele bune și punctele rele ale acordului de restructurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot salariaţii şi angajatorul să stabilească eliminarea pontajului, conform ultimelor modificări?

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 0 | 3474 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele au posibilitatea, de la începutul lunii mai, să stabilească împreună cu salariaţii lor, prin acord scris, cum se face evidenţa orelor lucrate, conform prevederilor incluse în Codul muncii de OUG 37/2021. Ce se întâmplă dacă cele două părţi nu ajung la un acord privind acest pontaj ar trebui să fie clarificat printr-o modificare legislativă, apreciază specialiştii, însă, în orice caz, salariaţii şi angajatorul nu vor putea să elimine această evidenţă, deoarece ea este impusă de Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația muncii 2021: Care sunt cele mai importante schimbări din domeniu apărute în acest an

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 0 | 7304 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă nu a trecut multă vreme de la începutul anului, în domeniul muncii au apărut mai multe schimbări ce vizează relațiile dintre angajatori și salariați. Printre cele mai notabile schimbări privind domeniul muncii apărute de la începutul lui 2021 se numără eliminarea, pentru anumite microîntreprinderi, a obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, dar și posibilitatea de a semna electronic toate documentele din sfera relațiilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Inclusiv PFA-urile, II-urile și IF-urile pot renunța la fișele de post și la regulamentul intern

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 1 | 6665 | Timp de citire: 2 min.

Şi activitatea persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) este simplificată prin recenta OUG 37/2021, ce a eliminat obligativitatea fişelor de post şi a regulamentului intern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opt lucruri esențiale pentru care angajatorul are nevoie de regulamentul intern, mai ales dacă nu i se aplică niciun CCM

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2021 | 0 | 7704 | Timp de citire: 3 min.

Legislația muncii prevede că anumite chestiuni legate de relațiile de muncă pot fi stabilite de angajatori fie prin regulamentul intern, fie printr-un contract colectiv de muncă (CCM). Astfel, chiar dacă microîntreprinderile cu maximum nouă salariați au acum posibilitatea de a renunța la întocmirea regulamentului intern, anumiți angajatori ar trebui să-l păstreze, deoarece, în lipsa lui sau a unui CCM, nu vor putea, printre altele, constata abaterile disciplinare și nu vor putea stabili durata concediului fără plată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Fără regulament intern, firmele mici nu vor putea folosi semnătura electronică. Măsurile de debirocratizare vs. digitalizarea

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Mai 2021 | 1 | 3180 | Timp de citire: 7 min.

Joi au apărut în Monitorul Oficial două ordonanțe cu modificări în domeniul relațiilor de muncă. Pe de o parte, noile reglementări propun debirocratizare pentru micii angajatori. Pe de altă parte, aduc digitalizarea în raporturile de muncă, dar cu condiții care nu sunt 100% clare. Privindu-le în ansamblu, cele două ordonanțe nu par să fie „din aceeași poveste” - cel puțin nu pentru microîntreprinderi. Citește articolul