avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 103 soluții astăzi
Acasă Subiect: salariati
Subiect: salariati
ACCES PREMIUM

UPDATE Ordonanța Kurzarbeit: Toate modelele actelor necesare pentru a cere bani de la stat, oficializate

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Septembrie 2020 | 0 | 7157 | Timp de citire: 2 min.

Modelele actelor folosite pentru a cere bani de la stat pentru programul Kurzarbeit și pentru lucrătorii sezonieri au apărut miercuri în Monitorul Oficial, după ce marți apăruseră și cele pentru zilieri și pentru profesioniști. Asta face ca, la acest moment, să avem toate normele și documentele pentru formele de sprijin acordate de stat prin Ordonanța Kurzarbeit, însă numai unul dintre acestea este deja accesibil celor interesați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cercetarea disciplinară: Șapte sfaturi pentru angajatorii care au de investigat abateri ale salariaților

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2020 | 0 | 4884 | Timp de citire: 4 min.

Procedura cercetării disciplinare, la finalul căreia angajatorul decide să sancționeze o abatere a unui salariat, trebuie pusă în aplicare cu mare atenție. Conform specialiștilor de la Radu Opriș, orice scăpare pe care o are angajatorul poate fi speculată ulterior în fața instanței judecătorești, dacă salariatul contestă decizia de sancționare. Din acest motiv, avem astăzi șapte sfaturi utile angajatorilor.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stock option plan: Firmele pot împărți și acum profitul cu salariații, însă e opțional

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2020 | 1 | 3019 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care un proiect de lege ajuns recent la Parlament prevede împărțirea obligatorie a profitului companiei inclusiv cu salariații, trebuie precizat că și în prezent firmele pot împărți profitul cu lucrătorii, dar vorbim de un sistem complet opțional. Mă refer la sistemul stock option plan. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Editorial De ce obligația de a da salariaților o parte din profitul firmei ar putea avea consecințe negative

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
10 Septembrie 2020 | 2 | 5467 | Timp de citire: 4 min.

În 8 septembrie a fost inițiat, în Senat, un proiect de lege prin care se dorește obligarea firmelor să împartă 7,5% din profitul generat cu salariații lor. Totul sună bine, la prima vedere - li se acordă o protecție suplimentară salariaților, sunt recompensați pentru profitul la generarea căruia au contribuit și ei și, din perspectiva firmei, sunt încurajați să contribuie mai mult la bunul mers al societății, cu cât prestația lor este mai bună, cu atât urcând șansele de creștere a profitului și, în consecință, remunerația lor (ca parte a 7,5% din profit acordat angajaților). Însă, dincolo de faptul că, în teorie, totul pare promițător, o analiză mai atentă a propunerii scoate în evidență o serie de probleme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Angajatorii care au profit vor fi obligați să-l împartă inclusiv cu salariații lor

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Septembrie 2020 | 19 | 13562 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care obțin profit net la finalul unui exercițiu financiar anual vor fi obligate să împartă 7,5% din acesta către salariații proprii, conform unui proiect de lege înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Practic, aceste plăți ar fi acordate în plus față de salariu și celelalte drepturi bănești pe care le au angajații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cercetarea disciplinară: Când are loc discuția dintre angajat și angajator, ar fi bine să se încheie un proces verbal

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
8 Septembrie 2020 | 1 | 3754 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când angajatorul demarează o procedură de cercetare disciplinară și convoacă salariatul în cauză la discuția cu comisia de cercetare, specialiștii recomandă întocmirea unui proces verbal, care să consemneze întreaga discuție purtată.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comparație: Șase tipuri de ajutoare financiare are Guvernul pentru angajatori. Tu la care te încadrezi?

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 1 | 3781 | Timp de citire: 5 min.

De la începutul crizei coronavirusului și până acum, Guvernul a pregătit șase mari ajutoare pentru angajatori, pentru ca aceștia să poată duce mai ușor povara costurilor salariale. Banii dați de Guvern la cererea angajatorilor sunt, în esență, pentru a combate concedierile și a încuraja angajările. Iată care sunt aceste ajutoare, pentru ce se pot cere și cât timp se pot cere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În cercetarea disciplinară, regulamentul intern poate fi folosit împotriva angajatorului, dacă nu e urmat întocmai

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 3863 | Timp de citire: 2 min.

Dacă un angajat încalcă regulile de conduită ale companiei, poate fi cercetat disciplinar de către angajator. Într-o astfel de cercetare, regulamentul intern, dacă există, devine superior Codului muncii. Mai exact, dacă nu e urmat întocmai, poate fi folosit împotriva angajatorului, într-un eventual litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce aspecte de digitalizare trebuie luate în calcul de angajatori la trecerea de la munca de birou la telemuncă

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 1 | 2726 | Timp de citire: 2 min.

În această perioadă, marcată de epidemia de coronavirus, multe firme de gândesc sau chiar au făcut trecerea de la munca de birou la telemuncă. În cazul unei astfel de schimbări, angajatorii trebuie să ia în calcul o serie de aspecte legate de digitalizare, care pot face modificarea tipului muncii mai facilă sau chiar posibilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe angajatorii despre diversitate și incluziune la locul de muncă

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
4 Septembrie 2020 | 1 | 1742 | Timp de citire: 2 min.

Importanța, pentru angajatori, de a avea o politică și o strategie de diversitate și incluziune (D&I) la locul de muncă excede cadrul pur juridic, avantajele pentru cei care implementează asemenea politici nefiind doar evitarea răspunderii juridice pentru neconformare cu legea aplicabilă, ci și oportunitatea de a obține beneficii suplimentare, atât pentru companie (de exemplu, o mai eficientă rezolvare a problemelor și mai multă inovație), cât și pentru angajați (stimularea unui sentiment de incluziune, de pildă). Despre aceste lucruri au vorbit Ana Ber și Anca Robu, managing director, respectiv consultant senior la P&P România, o companie de consultanță în resurse umane. Citește articolul