Existența unui plan de continuitate a afacerii nu garantează că o companie poate trece fără probleme printr-o criză financiară, cum e cea provocată actualmente de pandemia de coronavirus, sunt de părere specialiștii de la PwC România. Chiar dacă s-a făcut un asemenea plan, o pregătire neserioasă a unei eventuale crize poate îngreuna destul de mult depășirea problemelor. Citește articolul
În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul
Prefectura București anunță, printr-un comunicat de presă recent, că activitățile de examinare ce se desfășurau, în mod curent, la Serviciul de permise de conducere și care fuseseră suspendate temporar la începutul lunii se reiau începând de azi. Citește articolul
În această perioadă, controalele la companii se axează în principal pe respectarea regulilor de siguranță impuse de autorități, iar firmele riscă inclusiv suspendarea activității dacă e vorba de încălcări grave. Conform unor declarații recente ale premierului Ludovic Orban, verificările sunt concentrate în special la firmele din zonele cu risc mare de infectare cu coronavirus. Citește articolul
Autoritățile din domeniul muncii au reînceput de ceva vreme controalele la angajatori, verificările fiind inclusiv pentru a vedea dacă firmele se adaptează cum trebuie la criza epidemiei de coronavirus. În urma unor verificări din primele zile ale lunii curente, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Harghita au atras atenția asupra principalelor neconformități întâlnite de ei pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul
Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Citește articolul
Facilitatea introdusă pentru angajatori ce le permite decontarea parțială, timp de trei luni, a salariilor lucrătorilor reveniți din șomaj tehnic poate fi accesată chiar și în cazul în care vorbim de o reducere a programului de lucru. Cu alte cuvinte, facilitatea nu-i legată în niciun fel de norma de muncă (fie ea întreagă sau parțială) a salariaților reveniți la serviciu. Citește articolul
După ce autoritățile stabiliseră în luna aprilie ca, în contextul epidemiei de coronavirus și pentru a limita extinderea acesteia, regulile de transmitere a documentelor sau informațiilor în cadrul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus să se modifice și să fie permisă transmiterea acestora prin poșta clasică, e-mail sau servicii de curierat, acum a fost oficializat un alt act normativ ce vizează modificarea procedurilor pentru transmiterea documentelor online, în sensul în care va deveni o practică permanentă. Citește articolul
Măsurile necesare la nivel global pentru atenuarea efectelor sociale și economice ale pandemiei de COVID-19 intră într-o nouă etapă. Odată cu relaxarea graduală a restricțiilor impuse în acest context, pentru relansarea economiilor este nevoie de elaborarea și implementarea unor planuri de acțiuni etapizate, pe termen mediu și lung. În esență, este vorba de trecerea de la măsuri directe de sprijin la stimularea investițiilor pentru o dezvoltare durabilă. Citește articolul
În urma unei solicitări făcute de avocatnet.ro, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a clarificat că, atunci când termoscanarea unei persoane este urmată de arhivarea datelor rezultate, atunci această acțiune este considerată o prelucrare de date ce atrage obligația pentru cel ce a făcut prelucrarea să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul