Pentru a pregăti apariția efectivă a unei noi categorii de drumuri în țara noastră, respectiv cea a drumurilor expres, s-a decis introducerea în Codul rutier, printr-o lege ce a intrat în vigoare azi, a unei noi limite de viteză ce se va aplica în acest caz. Mai exact, limita maximă de viteză pe drumurile expres este de-acum apropiată de cea a autostrăzilor, și anume de 120 de km/h. Cu toate că acum nu există niciun drum expres în funcțiune în țara noastră, în curând va fi inaugurat unul - de aici și nevoia demersului. Citește articolul
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Pentru a împiedica reîncadrarea abuzivă a diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, autoritățile instituie, printr-o lege nouă, un „filtru” suplimentar în activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, o asemenea reîncadrare va fi posibilă numai dacă inspectorii ANAF obțin o aprobare de la inspectoratul teritorial de muncă (ITM). Totuși, pentru ca noua regulă să se aplice efectiv, este nevoie de o procedură specială ce ar trebui să apară până la finele lunii mai 2022. Citește articolul
Legea ce prevede o nouă amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri a apărut joi în Monitorul Oficial. Amnistia se referă la diurnele reîncadrate de Fisc în ultimii ani în venituri salariale taxabile, după ce o măsură asemănătoare s-a dat în 2015. Legea clarifică și tratamentul fiscal al diurnelor acordate de acum în colo șoferilor profesioniști, astfel încât să nu se mai ajungă la reîncadrarea lor din venituri netaxabile în venituri taxabile (sau, cel puțin, nu atât de ușor ca până acum). Citește articolul
Noua amnistie fiscală pentru diurnele recalificate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se aplică mai multor companii, atrag atenția specialiștii. Astfel, vizați sunt, în principal, transportatorii rutieri, dar și prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
O ordonanță simplă pentru modificarea Codului rutier a fost oficializată spre sfârșitul lunii ianuarie, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor existente și introducerii unora noi. Astfel, acum poate fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor este amendat mai drastic, printre altele. Unele dintre modificările apărute în ianuarie la Codul rutier se aplică de la acel moment, în timp ce majoritatea acestora au intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM) a publicat un amplu raport despre reglementarea, pe alocuri lacunară, a muncii pe platformele digitale ce activează pe piața din Uniunea Europeană, scoțând la iveală o serie de încercări de legiferare a acestei activități, a drepturilor acestor muncitori, a obligațiilor angajatorilor, inclusiv în domeniul securității și sănătății în muncă. Totuși, la nivelul Parlamentului European există un proiect de directivă prin care vor fi introduse o serie de drepturi similare salariaților celor care lucrează pentru platformele digitale, chiar și așa, până la implementarea acestui proiect de directivă la nivelul fiecărui stat membru vor mai trece câțiva ani. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
Prin oficializarea recentă a unei ordonanțe, Codul rutier a suferit o serie de modificări importante. Dacă pentru unele dintre abaterile existente și înainte se pot aplica de-acum amenzi în cuantum mai mare decât anterior, de puțină vreme au fost adăugate mai multe amenzi noi, iar unele sancțiuni complementare au fost înăsprite. Citește articolul