În cazul reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile -- una dintre cele mai întâlnite practici în controalele fiscale actuale --, problema vine din activitatea efectivă desfășurată de salariat, nu din ceea ce prevede contractul său invididual de muncă, atenționează specialiștii. Cu alte cuvinte, firmele trebuie să se asigure că realitatea din practică este transpusă corect în contracte, altfel crește riscul de reîncadrare a veniturilor. Citește articolul
Printr-un act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial, șoferii profesioniști au fost oficial exceptați de la măsura carantinei de 14 zile la intrarea în țară, sub condiția de a face dovada unui test negativ RT-PCR pentru infecția cu noul coronavirus. Citește articolul
În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
În cazul în care există suficiente dovezi care indică bănuieli cu privire la modificarea sistemului de înregistrare a activității mașinii, aceasta va fi dusă la un atelier autorizat, pentru teste suplimentare, și, în cazul în care se descoperă că s-a umblat la tahograf, plăcuțele de înmatriculare ale mașinii de transport vor fi reținute, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Acest ordin este menit să reflecte modificările apărute, la începutul anului, în legislația privind transporturile rutiere și are ca scop modificarea normelor metodologice privind controlul perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști, dar și modul în care sunt instalate și utilizate tahografele. Citește articolul
Autoritatea Rutieră Română (ARR) trebuie să pună la punct un registru electronic național ce va conține date despre toate certificatele de calificare profesională obținute de șoferii profesioniști din țara noastră, după cum apare într-un ordin oficializat luni. Ulterior, registrul național electronic al certificatelor și atestatelor profesionale pentru conducătorii auto va permite schimbul de informații privind șoferii profesioniști cu celelalte state membre ale Uniunii Europene (UE). Totuși, chiar dacă a fost stabilit deja cadrul legal general al funcționării lui, registrul va fi operațional doar după ce autoritățile vor stabili și detaliile tehnice ale utilizării acestuia. Citește articolul
În cazul unui control, șoferii de camion sau autobuz care nu prezintă foile de înregistrare ale tahografului pentru ziua în curs și anterioarele 28 de zile pot fi sancționați o singură dată, indiferent de numărul foilor lipsă, apare într-o decizie de miercuri a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Există salariați a căror activitate zilnică se desfășoară aproape exclusiv în afara sediului angajatorului, cel mai bun exemplu în acest sens fiind șoferii profesioniști. Pentru ei, contractul individual de muncă trebuie să cuprindă o clauză și beneficii speciale, conform avocaților de la Radu Opriș. Citește articolul
Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul