Autoritățile au reglementat toate ajutoarele pe care le pot primi consumatorii vulnerabili pentru acoperirea necesarului minim de energie, potrivit unei legi aplicabile din 1 noiembrie 2021. Astfel, pe lângă ajutorul pentru încălzire, persoanele cu venituri mici vor putea primi, de-a lungul întregului an, un ajutor suplimentar pentru consumul de energie (adică pentru gaze, curent și lemne sau alți combustibili), prin care este vizată acoperirea unei părți din consumul energetic al gospodăriei. Citește articolul
Mai multe persoane vor primi ajutoare pentru încălzire în sezonul rece, după ce joi a fost oficializată Legea 226/2021 care reglementează consumatorii vulnerabili. Actul normativ stabilește sumele de bani acordate în funcție de materia primă folosită pentru încălzire și un supliment financiar lunar pentru energie, destinat persoanelor vulnerabile pe tot parcursul anului. În plus, veniturile nete lunare luate în calcul pentru acordarea acestui ajutor financiar au fost majorate semnificativ față de varianta adoptată de Guvern. Citește articolul
Legea ce reglementează consumatorii vulnerabili și ajutoarele financiare pe care le pot cere aceștia pentru acoperirea necesarului minim de energie a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Aceasta stabilește că persoanele cu venituri mici pot primi mai multe ajutoare bănești, printre care ajutorul pentru încălzire, destinat sezonului rece, și ajutorul suplimentar pentru consumul de energie, ce se va acorda pe toată perioada anului. Citește articolul
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a pus vineri în dezbatere publică două proiecte de ordin, care vor obliga furnizorii de energie electrică și gaze naturale să acorde compensații în bani consumatorilor, în cazul în care nu respectă termenul de citire a contoarelor. Citește articolul
Începând de azi, vom regăsi în magazine o versiune complet nouă a etichetei energetice a Uniunii Europene (UE) pentru becuri și alte produse de iluminat, după ce, în martie, eticheta energetică se schimbase pentru produsele electronice. Astfel, de la cunoscuta clasificare A+ sau A++, conform scării aplicabile până acum, s-a revenit la o scară mai simplă: A-G, fiind eliminate, astfel, „+”. Asta înseamnă, transmit oficialii UE, că, cel puțin momentan, eticheta „A” va fi mai greu de pus pe unele produse. Citește articolul
Producătorii locali de alimente și băuturi vor avea în curând o alternativă la clasicele piețe de producători, reiese dintr-un proiect de OUG inițiat recent de Ministerul Economiei. În esență, autoritățile vor să creeze cadrul legal pentru a permite apariția grupurilor REKO - adică vânzarea produselor direct către consumatori, fără intermediari, în baza comenzilor plasate online în avans. Citește articolul
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul
Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul