Producătorii locali de alimente și băuturi vor avea în curând o alternativă la clasicele piețe de producători, reiese dintr-un proiect de OUG inițiat recent de Ministerul Economiei. În esență, autoritățile vor să creeze cadrul legal pentru a permite apariția grupurilor REKO - adică vânzarea produselor direct către consumatori, fără intermediari, în baza comenzilor plasate online în avans. Citește articolul
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul
Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
De vineri, legislația creditelor de consum va fi clarificată pentru a permite în mod expres încheierea online sau la domiciliul consumatorilor a contractelor pentru creditele de consum, conform unei legi oficializate marți. Astfel, deoarece, în prezent, avem reguli contradictorii la încheierea la distanță a contractelor pentru creditele de consum, era necesară o clarificare, care vine acum prin noua lege. Citește articolul
Procedura de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice de către clienții finali a fost simplificată, prin eliminarea obligației de prezentare a actului de proprietate a spațiului, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ce a fost oficializat joi. În schimb, cei ce vor să semneze un contract de electricitate trebuie să dea o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că au dreptul să folosească respectivul spațiu. Această măsură vine după ce, în 2020, ANRE a stabilit că actul de proprietate nu mai e necesar în cazul racordării la rețeaua de electricitate a unei locuințe noi. Citește articolul
Dacă li se întrerupe furnizarea de curent electric de multe ori, chiar și pentru câteva minute, cei afectați pot primi de-acum de la distribuitorii de electricitate o serie de compensații financiare. Mai exact, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) oficializat miercuri, în anumite condiții, distribuitorii trebuie să plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. În plus, au fost stabilite și limite maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2021, preţul energiei electrice nu mai este reglementat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). În acest context, printr-un ordin apărut spre începutul anului, ANRE a modificat termenul propus inițial (finalul lunii ianuarie) în care consumatorii casnici pot semna, dacă vor, un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos și a stabilit că noul termen este 30 iunie. Dar ce se-ntâmplă totuși cu contractele vechi, dacă nu sunt actualizate și trecute în piața liberă până mâine? În esență, ele rămân valabile, dar vor aduce valori mai mari la facturile lunare de electricitate. Citește articolul