După ce au desfășurat numeroase controale la comercianții de măști faciale simple, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au pus joi în dezbatere un set de reguli ce vor deveni obligatorii pentru vânzarea acestor produse. În esență, ideea este de a diferenția măștile simple de măștile medicale și de măștile de protecție individuală. Citește articolul
Printr-o directivă aprobată marți, Parlamentul European (PE) introduce un singur model pentru acțiunea de reprezentare în toate statele membre, el urmând să garanteze protecția consumatorilor împotriva prejudiciilor colective. Totodată, actul normativ european introduce și garanțiile necesare pentru evitarea proceselor abuzive. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul
Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet. Citește articolul
Situația privilegiată în care se află băncile le-ar putea face pe acestea să profite de pozițiile lor, crescându-și, oarecum artificial, activitatea. Cu alte cuvinte, pentru că mulți oameni au nevoie să apeleze la ele pentru a obține un credit imobiliar, s-ar putea ca băncile să încerce să condiționeze acordarea împrumutului de achiziționarea unor servicii suplimentare. Servicii pe care debitorii nu le-ar fi solicitat, altcumva. Legea, însă, interzice, ca regulă, asemenea practici. Venim cu aceste informații în contextul unei decizii recente a Curții de Justiție a UE cu privire la condiționarea, de către bancă, a acordării împrumutului de mutarea veniturilor clientului la aceasta. Citește articolul
Consiliul Concurenței (CC) le reamintește consumatorilor de gaze că pot să își renegocieze contractele cu furnizorii, iar cei care fac acest lucru vor putea să ajungă să plătească cu până la 150 lei mai puțin, pe lună (sau chiar 200, în anumite situații), iarna aceasta. Posibilitatea de renegociere este un efect al liberalizării, de la 1 iulie, a pieței gazelor. Cu alte cuvinte, statul nu mai intervine în stabilirea tarifelor la gaze, ci acestea sunt negociate între furnizori și consumator. Citește articolul
Toți cei care au probleme financiare în această perioadă ar putea avea posibilitatea să-și amâne ratele la bănci și după data de 1 ianuarie 2021, potrivit unui anunț al ministrului Finanțelor, Florin Cîțu. Citește articolul