avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Acasă Subiect: SGR
Subiect: SGR
ACCES GRATUIT

Comercianții trebuie să accepte ambalajele SGR, chiar dacă dispozitivele de colectare sunt defecte

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Aprilie 2024 | 1 | 3512 | Timp de citire: 2 min.

Conform legislației referitoare la sistemul garanție-returnare (SGR), comercianții înregistrați în sistem sunt obligați să accepte ambalajele returnate de consumatori, cu anumite excepții. Defectarea aparatelor de colectare a ambalajelor (RVM) nu se numără printre acestea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se aplică SGR în cazul cumpărăturilor făcute prin intermediul livratorilor

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 0 | 991 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de Garanție Returnare (SGR) impune plătirea unei garanții la achiziționarea băuturilor, care este recuperată la returnarea ambalajului. Acest sistem se aplică și la cumpărăturile online ori la serviciile de livrare, indiferent ca este vorba despre pizzerii, restaurante, aplicații de tip Glovo sau restaurante.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Tratamentul contabil propus de MF pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Martie 2024 | 1 | 12883 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul de garanție-returnare (SGR) a devenit operațional la 30 noiembrie 2023, potrivit HG 1.074/2021, însă autoritățile au venit abia acum cu o propunere de tratament contabil pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje. Ministerul Finanțelor (MF) spune că a propus acest tratament contabil deoarece Ministerul Mediului n-a făcut asta până acum. SGR presupune reținerea unei garanții de 50 de bani de la clienți pentru fiecare ambalaj vizat de sistem, care apoi este rambursată la predarea ambalajelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deputații votează curând pentru eliminarea vinurilor din SGR

avocatnet.ro în Aspecte juridice
1 Martie 2024 | 0 | 1380 | Timp de citire: 3 min.

La Camera Deputaților s-a discutat săptămâna aceasta modificarea Legii nr. 249/2015 pentru eliminarea vinurilor din sfera de aplicare a sistemului de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje nereutilizabile. Astfel, un amendament care modifică sfera de aplicabilitate a SGR urmează să fie votat în curând, printr-un proiect de lege ce aștepta demult să iasă din Parlament. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Returnarea ambalajelor SGR: acestea trebuie doar golite, nu și spălate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2024 | 2 | 3282 | Timp de citire: 2 min.

Spălarea ambalajelor SGR înainte de returnare nu este recomandată, însă este esențială golirea completă a acestora. Greutatea standard a ambalajelor este verificată de aparatele automate de reciclare (RVM), iar depășirea ei va duce la respingerea ambalajului și pierderea garanției. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dificultăți și soluții în reciclarea ambalajelor SGR cu etichetă deteriorată: se pierde garanția?

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Februarie 2024 | 2 | 4866 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Cum justifică micul comerciant lipsa din casă a contravalorii garanției returnate clientului

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2024 | 2 | 1736 | Timp de citire: 3 min.

Operaționalizarea Sistemului de garanție - returnare (SGR) a introdus o serie de noutăți în activitatea micilor comercianți, de care au devenit conștienți pe măsură ce sistemul a devenit funcțional. Una dintre problemele apărute este aceea a modului în care trebuie gestionată situația în care comerciantul trebuie să justifice lipsa din casă a contravalorii garanțiilor pe care le-a returnat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Comerciantul e obligat să-i dea consumatorului cei 50 de bani numerar dacă acesta nu dorește un voucher?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
11 Februarie 2024 | 2 | 17131 | Timp de citire: 2 min.

La nivel legal, consumatorii care returnează ambalajele SGR au dreptul să primească cei 50 de bani/ambalaj fie numerar, fie prin voucher, fie prin transfer bancar. Deși voucherele par cea mai simplă soluție și una pe care o vedem actualmente utilizată în multe magazine, există o problemă în ceea ce privește limitarea pe care voucherele o presupun pentru clienți - de aceea, am vrut să știm în ce măsură un comerciant e obligat să-i dea, totuși, consumatorului la schimb numerar atunci când acesta aduce un ambalaj SGR și nu dorește voucherul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dificultăți la returnarea ambalajului SGR din cauza nerespectării cerințelor privind marcajul și codul de bare

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2024 | 0 | 3098 | Timp de citire: 4 min.

Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR și derularea în paralel a altor campanii de reciclare: informații importante pentru consumatori

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2024 | 4 | 4332 | Timp de citire: 3 min.

Desfășurarea în paralel a campaniilor de colectare a ambalajelor calificate în Sistemul de Garantare-Returnare (SGR) și a acelor non-SGR, fără sublinierea clară a categoriilor de produse cărora se adresează, poate induce în eroare consumatorii cu privire la drepturile si obligațiile pe care le au. În ciuda bunelor intenții ale comercianților, există riscul confuziei ambalajelor SGR cu celelalte, accentuând necesitatea respectării normelor HG 1074/2021 pentru evidențierea produselor SGR. Citește articolul