Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023. Pentru cei care pun pe piață astfel de ambalaje, 2023 este anul în care trebuie să bifeze mai multe obligații. Citește articolul
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Lucrările necesare pentru amplasarea echipamentelor automate de preluare a sticlelor și dozelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pot fi făcute fără a avea nevoie de o autorizație de construire, reiese dintr-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile se va aplica abia din iarnă, dar până atunci producătorii și comercianții au o obligație importantă de bifat: înregistrarea în SGR. Termenul-limită este 28 februarie 2023, iar administratorul SGR (RetuRo) a anunțat producătorii și comercianții, de la finele lui decembrie deja, că pot începe să se înregistreze. Citește articolul
Mai sunt câteva zile până la expirarea termenului de înregistrare a producătorilor și comercianților de pe piață în platforma SGR („Sistemul de Garanție-Returnare”), iar riscul unei amenzi între 20.000 și 40.000 de lei, în urma controalelor dedicate ce vor avea loc luna următoare, „a alertat” comercianții și producătorii de băuturi în privința conformării la obligația de înregistrare. Una dintre întrebările adresate de cei interesați este ce formă de organizare are comerciantul supus înregistrării și dacă, de exemplu, o întreprindere individuală ori o persoană fizică autorizată e obligată să se înregistreze în platforma SGR. Citește articolul
Garda Națională de Mediu (GNM) a anunțat derularea unui control tematic privind conformarea agenților economici la obligația de înscriere în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), al cărei termen-limită este 28 februarie. Nerespectarea termenului de înscriere în platformă se sancționează cu amenzi cuprinse între 20.000 și 40.000 de lei. Citește articolul
Producătorii și importatorii de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, au obligația legală să se înregistreze online în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe data de 28 februarie. Citește articolul
Chiar dacă mai avem peste un an de așteptat până la implementarea sistemului de garanție returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile, anul viitor vor trebui făcute înregistrările în SGR de către toți comercianții și producători care pun pe piață ambalaje SGR. Demersurile se vor face electronic, conform unei proceduri pe care administratorul SGR o va publica cel târziu până în februarie anul viitor, Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023, o arată o hotărâre de Guvern adoptată miercurea trecută și publicată în Monitorul Oficial apoi. HG-ul publicat mai vine însă și cu alte modificări, inclusiv în privința obiectivelor minime anuale de returnare, a folosirii semnăturii electronice și a informațiilor de afișat în spațiile comerciale. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul