avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 677 soluții astăzi
Acasă Subiect: SGR
Subiect: SGR
ACCES GRATUIT

Marcajul SGR: ce știm despre sigla care diferențiază ambalajele care pot fi returnate în schimbul garanției de 50 de bani

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Decembrie 2023 | 3 | 12610 | Timp de citire: 2 min.

Ambalajele care fac parte din Sistemul de garanție-returnare (SGR) vor lua treptat locul celor actuale, odată cu epuizarea vechilor stocuri ale acestora din urmă. Clienții și comercianții trebuie să fie atenți la faptul că numai ambalajele care au sigla SGR pot fi integrate în acest sistem, fiind purtătoare de garanție. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR, din perspectiva consumatorilor: ce înseamnă acest sistem pentru cumpărătorul obișnuit

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2023 | 3 | 3029 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul

ACCES PREMIUM
SGR - ce avem de făcut?

De azi se aplică în România sistemul garanție-returnare - principalele obligații ale operatorilor economici

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Noiembrie 2023 | 0 | 1714 | Timp de citire: 6 min.

Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce interdicții aduce mecanismul, de la 30 noiembrie, pentru comercianți și producători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2023 | 0 | 1318 | Timp de citire: 3 min.

Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce presupune organizarea punctelor de colectare a ambalajelor

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2023 | 6 | 3699 | Timp de citire: 4 min.

Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și comercianții care vând online au obligații în privința SGR

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 3 | 2252 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Etapa a doua de înregistrare pentru comercianți în SGR, acum disponibilă

avocatnet.ro în Aspecte juridice
21 Noiembrie 2023 | 0 | 976 | Timp de citire: 2 min.

RetuRO, entitatea responsabilă pentru administrarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, a lansat a doua etapă de înregistrare pentru comercianții care comercializează băuturi ambalate. Această etapă este esențială pentru actualizarea informațiilor despre punctele de vânzare ale comercianților și adăugarea de noi locații în sistem. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR: În primă fază, nu toate ambalajele vor putea fi returnate contra garanției de 50 de bani

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2023 | 1 | 4460 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu 30 noiembrie, România introduce Sistemul garantare – returnare (SGR), iar consumatorii trebuie să fie atenți dacă ambalajele produselor pe care le cumpără poartă simbolul SGR, pentru că, în caz contrar, nu pot primi contravaloarea garanției. Pe de altă parte, comercianții nu au voie să ceară garanție pentru produse non-SGR. Până în iunie 2024, pe piață vor exista atât ambalaje SGR, cât și ambalaje care nu se încadrează în acest sistem. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Comercianții nu vor putea percepe garanție pentru orice ambalaj de plastic, sticlă sau metal

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2023 | 0 | 2169 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România, indiferent de dimensiunea lor, sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acesta se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar și presupune retragerea din circuit a ambalajelor nereciclabile. Pentru aceasta, firmele vor percepe garanția de 50 de bani pentru fiecare ambalaj SGR vândut, urmând să plătească aceeași sumă oricărui client care predă un ambalaj SGR, indiferent de unde a fost achiziționat de acesta. Totuși, cel puțin în primă fază, companiile vor putea reține garanția doar pentru unele dintre ambalaje. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR: Ce trebuie să știe consumatorii despre garanția pentru ambalaje și returnarea acesteia

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2023 | 2 | 4500 | Timp de citire: 3 min.

Lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România pe 30 noiembrie presupune introducerea unui program menit să reglementeze gestionarea ambalajelor din sticlă, plastic și metal cu volume cuprinse între 0,1 și 3 litri, introducând practici de reciclare mai responsabile în România, tară situată pe penultimul loc în Uniunea Europeana, la capitolul reciclare. Lipsa infrastructurii pentru colectare și reciclare, dar mai ales lipsa informării cu privire la aceasta au fost cauzele principale ale acestei lipse de performață. Citește articolul