Controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la comercianții online vor fi intensificate în perioada următoare, pentru a acoperi pierderile la buget cauzate de o ordonanță de urgență adoptată aseară de Guvern. Este vorba de actul ce va stabili o nouă reducere de dări pentru plătitorii de impozit specific. Citește articolul
Mai nou, românii pot compara online prețurile pe care le au unele lanțuri de magazine la produsele de protecție sanitară, precum măști, mănuși și dezinfectanți, se arată într-o informare transmisă de Consiliul Concurenței. Citește articolul
Actuala criză, cauzată de pandemia de COVID-19, a schimbat modul în care cei mai mulți oameni obișnuiau să își facă cumpărăturile, chiar și în cazul produselor necesare în mod curent. Comerțul online beneficiază de o creștere a cererii cu mult peste cea estimată anterior crizei și tot mai mulți operatori economici analizează posibilitatea de a își muta afacerea în mediul virtual. În acest context, recenziile lăsate de ceilalți clienți pot reprezenta un criteriu de departajare și pot influența decizia de cumpărare. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează ca și în acest an să monitorizeze îndeaproape activitățile de comerț electronic și chiar să intensifice acțiunile de control la comercianții online, potrivit unui memorandum aflat pe ordinea de zi a ședinței de azi a Guvernului, document ce conține, de fapt, strategia Executivului pentru consolidarea finanțelor publice și creștere economică în următoarea perioadă. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Comercianții care vor limita sau chiar bloca accesul persoanelor din străinătate la informațiile online privind produsele sau serviciile oferite vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge până la 50.000 de lei, potrivit unor norme care se aplică de mâine. De asemenea, aceștia vor putea primi amenzi și pentru discriminări bazate pe naționalitate sau locul de domiciliu atunci când vine vorba de produsele și serviciile oferite sau metodele de plată. Citește articolul
Așa cum scriam zilele trecute, autoritățile vor să includă în definiția comerciantului și persoanele obișnuite care vând online produse, în mod constant, pentru a câștiga bani, așa cum reiese dintr-un proiect de OUG al Protecției Consumatorilor. Însă ce efecte ar avea o asemenea modificare? Ce obligații ar avea persoanele obișnuite? Citește articolul
Definiția comerciantului urmează să fie extinsă de autorități pentru a include persoanele fizice obișnuite care vând online produse pe platforme precum Okazii, OLX sau LaJumate. Practic, aceste persoane vor fi considerate, în sensul legislației protecției consumatorilor, comercianți care au obligații legale de respectat și care pot fi amendate, așa cum a confirmat pentru noi avocata Silvia Axinescu, senior managing associate la Reff & Asociații. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul