În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, la mai bine de o lună de la începerea emiterii lor - e adevărat că e vorba despre un proiect-pilot, ce se desfășoară doar la Cluj - Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat joi în dezbatere un proiect de hotărâre, prin care se stabilesc procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul
În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul
Senatorii au decis miercuri retragerea proiectului ce prevedea că persoanele care își stabilesc reședința într-o altă localitate, cu mai puțin de un an înainte de alegeri, n-ar fi putut vota în localitatea în care locuiesc, ci în cea de domiciliu. Măsura ar fi vizat atât alegerile locale, cât și cele parlamentare, dar, din moment ce proiectul a fost retras, prevederile nu se vor aplica. Citește articolul
S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul
Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul
Documentul cu ajutorul căruia, cel puțin teoretic, putem vota, respectiv cartea de alegător, va dispărea, în mod oficial, de vineri, urmând ca din acea zi votarea să se facă exclusiv în baza actului de identitate, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În practică, nu se schimbă nimic, cartea de alegător nefiind folosită la vot în cei zece ani ce au trecut de la apariția ei. Citește articolul
Copiii sub 14 ani vor putea avea cărți de identitate simple sau electronice, dacă părinții lor vor acest lucru, potrivit unei legi ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul de valabilitate al unui astfel de buletin va fi de doi ani, iar varianta electronică nu va conține și amprentele copilului mai mic de 12 ani. Citește articolul
Banca Comercială Română (BCR) a primit o amendă de 5.000 de euro pentru că a colectat copiile de buletin ale clienților prin intermediul telefonului personal al unei angajate, informează Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Din momentul în care va fi posibilă eliberarea cărților electronice de identitate, vârsta de la care se va putea solicita un act de identitate se va reduce de la 14 ani, cât este în prezent, la 12 ani, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). În esență, după cum stabilește un regulament european adoptat anul trecut, autoritățile române trebuie să poată emite noile acte de identitate până cel mai târziu la începutul lunii august 2021. Citește articolul
Legitimarea persoanelor de către polițiști se va face conform unor reguli mai detaliate, stabilite printr-un act normativ ce va intra în vigoare spre sfârșitul acestei luni. Actul prevede când anume se va cere legitimarea cuiva, dar și ce se va întâmpla dacă nu se arată un act de identitate. Pe lângă amenda actuală pentru refuzul legitimării, s-a decis creșterea limitei sancțiunii până la 1.500 de lei. Citește articolul