Sponsorizări și acte de mecenat nu se pot face oricum dacă firmele au pretenția să deducă sau să scadă acele cheltuieli din impozitul datorat la stat. Există, pe lângă reglementarea fiscală aferentă, și o reglementare specială a sponsorizării și mecenatului. Încălcarea ei în ceea ce privește scopul pentru care se sponsorizează anumite activități ori categoriile de beneficiari poate duce la o încadrare greșită din punct de vedere fiscal și la eventualitatea ca, în urma unui control, să se plătească ceva din urmă, plus eventuale penalități. Citește articolul
Unitățile de cult și organizațiile neguvernamentale (ONG) care vor să primească sponsorizări trebuie să se înscrie, mai nou, într-un registru special al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), iar aplicația prin care se poate realiza înscrierea este funcțională de luni, potrivit unui anunț al ANAF. Înregistrarea se poate face oricând. Citește articolul
Începând de astăzi, plătitorii de impozit pe profit și impozit micro pot sponsoriza ONG-urile numai dacă acestea din urmă sunt înscrise într-un registru special al Fiscului. Astfel, pentru a verifica dacă un ONG figurează în registru, firmele pot folosi o aplicație de pe site-ul Fiscului. Citește articolul
Microîntreprinderilor le este mai ușor să facă deduceri din impozitul pe venituri pe care trebuie să-l plătească trimestrial, prevede un act normativ oficializat recent prin publicarea sa în Monitorul Oficial. Mai precis, sponsorizările care pot fi deduse din impozitul micro pot fi făcute la mai multe entități nonprofit, începând cu luna aprilie 2019, adică din trimestrul al doilea al anului. Citește articolul
Într-o lună de zile, firmele care aplică impozitul micro trebuie să calculeze și să plătească la Fisc impozitul pentru trimestrul I din 2019, ocazie cu care ar putea să deducă, într-o limită de 20%, cheltuieli cu sponsorizarea. Regimul deducerii acestor sponsorizări a debutat legislativ în aprilie 2018 și a fost deja modificat, în 2019, microîntreprinderile aflând către care entități pot face sponsorizări pe care să le deducă. Pe lângă pragul de 20% și condiția entităților beneficiare, legea mai obligă firmele și să depună o declarație informativă privind aceste sponsorizări. Citește articolul
Registrul în care se pot înscrie persoanele juridice fără scop lucrativ sau unitățile de cult pentru ca sponsorizările pe care le primesc de la firme să poată fi deduse apoi de către acestea din urmă din impozitul pe profit/micro este reglementat printr-un proiect de ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care a apărut azi în Monitorul Oficial. Odată ce acesta va exista și practic, entitățile și unitățile de cult vor trebui să se înscrie cât mai repede, având în vedere că la 1 aprilie intră în vigoare noile condiții de sponsorizare. Citește articolul
Companiile plătitoare de impozit pe profit trebuie să depună, începând din acest an, o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent, conform legislației în vigoare. Mai precis, sponsorizările din 2018 trebuie declarate până la același termen stabilit pentru raportarea impozitului pe profit, adică până luni. Aceasta este una dintre măsurile recente luate de Guvern pentru a indica faptul că vrea să țină sub observație banii care circulă între firme și ONG-uri. Citește articolul
Sponsorizările făcute de companii către ONG-uri riscă să se blocheze total de la 1 aprilie 2019. Mai precis, de la acea dată, ONG-urile vor putea primi bani numai dacă sunt înscrise într-un registru special. Însă Fiscul, care trebuie să înființeze acest registru, n-a făcut pașii legali necesari, deși mai sunt mai puțin de trei săptămâni până la termenul amintit. Citește articolul
Microîntreprinderile care fac sponsorizări sunt obligate, din acest an, să depună la Fisc o declarație informativă. Pentru sponsorizările din anul 2018, firmele trebuie să depună până azi un nou formular emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Plătitorii de impozit pe profit și plătitorii de impozit micro au posibilitatea de a-și folosi banii pentru a acorda sponsorizări, aceste cheltuieli fiind deductibile limitat, potrivit Codului fiscal. Sponsorizările reprezintă una dintre modalitățile legale de a scoate bani dintr-o firmă. Citește articolul