Sponsorizările făcute în 2020 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2021, conform prevederilor Codului fiscal. Regula se aplică inclusiv dacă microfirmele au făcut sponsorizări către instituții și autorități publice, posibilitate introdusă anul trecut în legislație. Citește articolul
Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Companiile care plătesc impozit pe profit, adică, în esență, cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, trebuie să rezolve până mâine trei obligații fiscale majore, potrivit legislației fiscale. În caz contrar, acestea riscă cel puțin amendarea, deși în perioada stării de urgență există unele circumstanțe atenuante. Citește articolul
Începând de anul trecut, companiile plătitoare de impozit trebuie să depună declarația referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent. Astfel, până la finalul lunii martie, sponsorizările din 2019 trebuie consemnate prin declarația 107, document care se depune la Fisc. Citește articolul
Până pe 27 ianuarie 2020, microîntreprinderile trebuie să declare și să achite la Fisc impozitul pe veniturile din trimestrul al patrulea al anului 2019. Totodată, aceste companii mai sunt obligate să depună, până la aceeași dată, și o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în cursul anului trecut. Ambele obligații sunt prevăzute de Codul fiscal. Citește articolul
Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie făcută în condițiile legii fiscale și nu numai pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Entitățile la care merg banii trebuie să fie înscrise într-un registru special, iar cheltuielile ce sunt scăzute din impozit trebuie să se încadreze într-o limită legală. Modificări legislative în privința acestei limite au intrat azi în vigoare pentru a încuraja activitățile de sponsorizare. Citește articolul
Cheltuielile de sponsorizare sau mecenat și cheltuielile privind bursele private vor putea fi scăzute din cifra de afaceri a unei firme într-un procent de mai mare decât cel aplicabil în prezent, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Firmele vor putea sponsoriza construcția, modernizarea, repararea sau întreținerea autostrăzilor din țara noastră, potrivit unei inițiative legislative ce a fost înregistrată de puțină vreme la Senat pentru dezbatere. Tototdată, proiectul legislativ ar putea permite și persoanelor fizice să contribuie cu bani la dezvoltarea și întreținerea autostrăzilor din România. Citește articolul
O firmă poate face și acte de sponsorizare, și acte de mecenat, și donații către persoane fizice sau juridice, către unități de cult sau asociații și fundații, după caz. Nu toate aceste tipuri de cheltuieli sunt avantajoase din punct de vedere fiscal însă. Donațiile nu sunt cheltuieli deductibile, potrivit Codului fiscal, iar pentru a nu cădea în capcana deducerii unor cheltuieli în mod eronat, e bine de știut care sunt diferențele dintre acestea trei. Citește articolul
Entitățile/unitățile de cult pot fi radiate din oficiu, prin decizie a organului fiscal, din registrul special al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în care sunt obligate să se înscrie pentru a beneficia de sponsorizări deductibile de către firme. Radierea se face atunci când Fiscul pune cap la cap informații din evidențele sale privind situația unor plăți, depunerea unor documente și alte obligații fiscale de îndeplinit de către organizațiile neguvernamentale (ONG) și unitățile de cult. Citește articolul