Parlamentarii au modificat radical cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro, potrivit unei noi legi. Pe scurt, ideea este că, începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri. Însă, prin excepție, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările încă mai sunt posibile până în 2028. Citește articolul
Cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro a fost modificat recent prin lege. Iar specialiștii KPMG România spun că măsura este în avantajul ONG-urilor, pentru că acestea vor putea beneficia de sume mai mari de la companii. Citește articolul
Începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri, potrivit unei legi publicate astăzi în Monitorul Oficial. În paralel, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările mai sunt posibile, prin excepție, numai până în 2028 (inclusiv). Citește articolul
În contextul în care declararea impozitului pe profitul din 2021 și a impozitului micro pe ultimul trimestru din 2021 se va face mai târziu în 2022, se pune întrebarea dacă se amână automat și obligația acestor firme de a depune declarația privind sponsorizările acordate în 2021? Conform specialiștilor consultați de redacția noastră, răspunsul este nu. Citește articolul
Și ONG-urile pot acorda sponsorizări, nu numai societățile comerciale. Finanțările acordate prin sponsorizare pot contribui pe scară largă la susținerea unor proiecte non-profit, firmele, dar și organizațiile non-profit care sponsorizează beneficiază pe de o parte de avantaje fiscale, concomitent cu susținerea unor cauze de interes general. Citește articolul
În momentul de față, legislația fiscală permite firmelor să scadă sponsorizările acordate cluburilor sportive, în anumite limite, din impozitul pe profit sau din impozitul micro. Cu toate acestea, companiile trebuie să fie foarte atente la cum procedează efectiv, pentru că, în urma unui control fiscal, se poate ajunge la reîncadrarea sponsorizării în activitate de reclamă sau publicitate, atrag atenția specialiștii NNDKP. Citește articolul
Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul
Un ONG nu poate primi sponsorizare de la o societate cu răspundere limitată (SRL) sau de la o societate pe acțiuni (SA) care îl conduce sau îl controlează în mod direct, potrivit Legii nr. 32/1994. Prin urmare, societăţile comerciale și cele pe acțiuni nu pot beneficia de facilităţile legale privind sponsorizarea în cazul în care exercită un astfel de control asupra ONG-ului sponsorizat. Citește articolul
Companiile care plătesc impozit pe profit (cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, în principal) trebuie să rezolve până la 25 martie 2021 trei obligații fiscale majore. Vorbim despre declararea și plata impozitului pe profitul din 2020, declararea sponsorizărilor de anul trecut și pregătirea dosarului prețurilor de transfer. Citește articolul
Printre altele, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea obligațiilor contribuabililor legate de plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit, a impozitului pe dividendele distribuite, dar neplătite în 2020, dar și a taxelor salariale aferente lunii decembrie 2020. Citește articolul