Un nou termen pentru obținerea certificatului de calificare pentru administratorii de bloc și posibilitatea de a stabili alte ore de liniște în afară de cele legale sunt doar două dintre noutățile apărute de-a lungul anului încheiat recent și care vizează activitatea asociațiilor de proprietari din acest an. Citește articolul
Pentru a-și putea păstra funcția de administrator de bloc, persoanele fizice atestate în acest sens trebuie să dețină și un certificat de calificare profesională, potrivit noii legi a asociațiilor de proprietari ce a intrat în vigoare anul trecut. Termenul-limită stabilit inițial pentru ca administratorii sa se achite de această obligație era sfârșitul lunii septembrie, dar autoritățile l-au amânat până la 1 ianuarie 2021, printr-o ordonanță a Guvernului publicată recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
În Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a apărut recent ocupația de administrator de condominii, printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Ocupația a trebuit introdusă pentru că administratorii au nevoie de calificarea corespunzătoare până în septembrie. Citește articolul
Primele modificări din 2019 la Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) au fost operate de Ministerul Muncii după aproape patru luni de la trecerea în noul an. Conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, avem noi ocupații în COR, dar și modificări la unele ocupații deja existente. Citește articolul
Spre sfârșitul lunii septembrie a anului trecut, vechea legislație privind asociațiile de proprietari a fost înlocuită, noul cadru legal clarificând o serie de aspecte legate de utilizarea, modificarea și întreținerea locuinței, dar și regulile ce trebuie respectate în cadrul blocurilor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari. Iată noutățile relevante de reținut pentru anul 2019. Citește articolul
Asociațiile de proprietari au intrat în 2019 cu o nouă lege, intrată în vigoare toamna trecută, care prevede în multe privințe îndatoriri noi, mai ales în ceea ce privește gestionarea banilor. În edificiile cu cel puțin trei locuințe este obligatorie constituirea asociației, chiar dacă într-o formă organizatorică mai simplă. Anual, asociațiile trebuie să-și creioneze un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul
Atestarea pentru ocupația de administrator de condominii, necesară conform noii legislații a asociațiilor de proprietari, nu se poate face momentan pentru că încă nu există în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) ocupația de administrator de condominii. Legea nouă a asociațiilor prevede că introducerea acestei ocupații în COR trebuie să se facă până la finalul lunii curente. Citește articolul
De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule contravenții pentru administratori și organele asociației în noua lege a asociațiilor, de vineri în vigoare. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei, în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15 zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată. Citește articolul
Din septembrie 2018, legislația privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari se modifică, iar noua lege aduce, pe lângă mai multe noutăți privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari sau chiriași, și schimbări privind activitatea administratorilor de imobile. Mai exact, administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul curent al asociației, plus că orice sumă încasată de asociație va trebui să ajungă în acel cont bancar. Citește articolul
Administratorii au, în principal, atribuții legate de monitorizarea lucrărilor de întreținere și modernizare a unuia sau mai multor imobile și de gestionarea bunurilor și fondurilor fiecărei asociații de proprietari. Legislația privind asociațiile se va schimba, începând cu luna septembrie, iar schimbările aduse de noua lege a asociațiilor vor viza inclusiv condițiile în care o persoană poate deveni administrator de bloc și activitatea acestora. Citește articolul