Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse. Citește articolul
De cele mai multe ori, una dintre părțile unui contract comercial (spre exemplu, un contract de distribuție, franciză sau închiriere) poate propune introducerea unei clauze care reglementează aplicarea unei obligații de neconcurență - clauză care se poate regăsi în contract sub multiple terminologii ("neconcurență", "exclusivitate", "conflict de interese" etc). O astfel de propunere trebuie întotdeauna analizată cu mare atenție de către părți, luând în considerare cu precădere regulile de concurență aplicabile. Citește articolul
Sărbătorile majore în care salariații primesc liber de la muncă sunt, de obicei, ocazii ideale pentru autorități de a-și intensifica verificările la companii, 1 mai fiind un bun exemplu. De ce? Pentru că în aceste perioade se înregistrează creșteri notabile în vânzările de bunuri și servicii, dar și în tendința de a ocoli obligațiile legale pentru câștiguri suplimentare. Citește articolul
Serviciile de ridesharing (precum Uber) vor trebui să se autorizeze și să funcționeze în România în baza unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Acoperind un vid legislativ de la noi, aceste companii vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, vor trebui să-și verifice periodic șoferii, iar aceștia din urmă vor fi nevoiți să aibă asupra lor întotdeauna mai multe documente cerute de lege, pentru control. Proiectului nu-i scapă nici aspectul fiscalității, pentru că se prevede obligația de a da un document fiscal electronic pasagerului, șoferii neavând voie să ceară nici măcar un leu în plus de la pasagerii lor. Citește articolul
Codul fiscal a cunoscut nu mai puțin de 120 de modificări/ completări în primele trei luni ale anului, potrivit unei statistici realizate de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Nici Codul de procedură fiscală, adică celălalt pilon al legislației fiscale, nu a scăpat de modificări, motiv pentru care reprezentanții mediului de afaceri solicită asigurarea predictibilității și stabilității cadrului legal fiscal pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri). Citește articolul
Ministerul Finanțelor Publice propune, prin intermediul a două proiecte de acte normative publicate recent în dezbatere publică, înființarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), o unitate de achiziții centralizate pentru autoritățile contractante, instituții centrale sau organisme din subordinea acestora. În anumite condiții, utilizatorii noului sistem vor putea fi chiar obligați să își achiziționeze bunurile și/sau serviciile necesare utilizând acest sistem centralizat. Noua instituție va asigura informarea publicului și a utilizatorilor prin intermediul unei pagini de internet proprii. Citește articolul
În luna aprilie 2015, Direcția Generală a Vămilor a dispus suspendarea autorizației de antrepozit fiscal a Rafinăriei Petrotel Lukoil România cu consecința întreruperii activității de producție. Echipa Radu și Asociații SPRL | EY Law a reușit să obțină, în fața Curții de Apel București, suspendarea acestei decizii pe care instanța a considerat-o ilegală. În urma acestei hotărâri cu caracter executoriu, rafinăria și-a reluat activitatea. Citește articolul
Mecanismul prin care alegi ca un procent din impozitul datorat statului să se ducă la o organizație nonprofit sau la o parohie, de ce nu, e cel mai simplu mod de a ajuta bănesc acea entitate. De ce? Pentru că e un efort aproape minuscul, de a completa o hârtie cu câteva date și de a o trimite cui trebuie. Partea interesantă din acest mecanism este că banii care ajung la acea entitate nu-i dăm din propriul buzunar, pentru că ei nu ajungeau oricum la noi, ci la stat. Citește articolul
Pentru anul 2018, Primăria Sectorului 4 a Capitalei, prin Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, percepe firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA) o taxă de salubrizare în cuantum de 80 de lei/lună, echivalentul a nu mai puțin de 960 de lei pentru tot anul. Totuși, autoritățile din Sectorul 4 încurajează antreprenorii să achite așa numita "taxă de gunoi" până la finalul acestei luni, oferind o bonificație de 60% în cazul PFA-urilor și de 40% pentru companii. Chiar dacă există contribuabili care s-au grăbit să achite, pentru a beneficia de reducerea semnificativă, există și numeroase entități, multe dintre acestea fără activitate la sediu, care au contestat decizia, considerând-o ilegală. Citește articolul
Duminică va fi ultima zi în care comercianții au voie să mai facă vânzări de soldare în cadrul primei perioade din 2018 rezervate acestora, potrivit legislației. Perioadele de soldări pot fi stabilite de fiecare comerciant în parte, însă trebuie să se încadreze în anumite limite legale. Dacă desfășoară soldări în afara perioadelor admise, firmele riscă amenzi de până la 10.000 de lei sau chiar suspendarea activității comerciale. Citește articolul