Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Conceptul „Embedded Finance” revoluționează sectorul financiar la nivel mondial, oferind o abordare inovatoare pentru integrarea serviciilor financiare în procese și soluții care facilitează schimbul de bunuri și servicii. Pe măsură ce băncile românești continuă să îmbunătățească experiența clienților și să digitalizeze produsele și procesele aferente, există un domeniu adițional, pe care băncile încă nu îl valorifică pe deplin. Embedded Finance este un nou flux de venituri pentru bănci şi deține un potențial de transformare pentru sectorul bancar care, în opinia noastră, nu poate fi ignorat. Citește articolul
În contextul în care facturarea electronică va deveni obligatorie în relația B2B, de la 1 ianuarie 2024, este important de reținut că aceasta va putea viza numai contribuabilii stabiliți pe teritoriul României. Astfel, în relația cu firmele străine, regulile facturării vor rămâne la fel ca în prezent. Citește articolul
Organizațiile active în industria serviciilor financiare încep să înregistreze progrese semnificative în implementarea modificărilor menite să asigure conformarea cu noul regulament UE privind reziliența operațională digitală (Digital Operational Resilience Act - DORA), în contextul în care o treime dintre acestea (29%) au început să se pregătească încă din 2022 și, dintre acestea, 29% au finalizat deja, până în februarie 2023, 75% din pașii de implementare planificați, conform celei mai recente ediții a studiului Deloitte despre DORA. Intrată în vigoare în 2023, DORA este cea mai importantă inițiativă de reglementare a UE privind reziliența operațională și securitatea cibernetică în sectorul serviciilor financiare și impune organizațiilor să implementeze modificări specifice în termen de 24 de luni de la adoptarea sa. Citește articolul
Cele mai recente schimbări privind scutirea de impozit pe venit a IT-iștilor se aplică începând din iunie 2023, însă acestea nu sunt tocmai lipsite de probleme. Conform specialiștilor, au fost identificate patru probleme practice de care se pot lovi firmele atunci când aplică regulile actualizate de autorități. Asta înseamnă că mediul de afaceri trebuie să discute chestiunile cu autoritățile pentru a afla cum trebuie procedat concret. Citește articolul
Bilanțurile semestriale ale firmelor la data de 30 iunie 2023 trebuie transmise la Ministerul Finanțelor (MF) exclusiv online, versiunea electronică fiind pusă la dispoziție de curând. Termenul de depunere este 16 august 2023. Citește articolul
Pentru ca folosirea e-Factura să devină o obligație generală în relația B2B, Guvernul a obținut recent o derogare de la autoritățile europene. Însă e bine de știut că Guvernul voia inițial ca derogarea să vizeze și dreptul de deducere a TVA-ului, doar că intenția a fost abandonată între timp. Conform specialiștilor, asta ar fi însemnat ca deducerea să fie posibilă numai prin deținerea facturii electronice originale transmise prin e-Factura, ceea ce ar fi dus la restrângerea nejustificată a acestui drept. Citește articolul
În data de 27 iulie 2023, Consiliul Uniunii Europene a autorizat România să introducă facturarea electronică obligatorie pentru toate tipurile de tranzacţii B2B efectuate între societăţile stabilite în România. La aproape doi ani de la solicitarea acestei derogări din partea Consiliului UE, România intră în linie dreaptă din perspectiva autorizărilor necesare, astfel că va putea să adopte e-factura generalizată începând cu data de 1 ianuarie 2024. Citește articolul
Pentru firmele mijlocii, care sunt obligate, din 2023, să înceapă raportarea fișierului SAF-T prin intermediul declarației 406, perioada de grație se încheie, conform calendarului stabilit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, cei cu obligația lunară de raportare și cei cu obligația trimestrială de raportare trebuie să depună declarațiile aferente perioadei ianuarie - iunie 2023 până la finalul lunii iulie, dacă nu vor să riște, cel puțin teoretic, amendarea. Citește articolul
Chiar dacă procedura amnistiei fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate prevede că autoritățile trebuie să se ocupe din oficiu de identificarea și anularea sumelor suplimentare stabilite prin decizii de impunere, fiscaliștii recomandă firmelor să ia inițiativa. Astfel, dacă depun cereri de anulare, cei ce n-au plătit încă sumele suplimentare pot să accelereze procesul. Citește articolul
După ce România a cerut în ianuarie 2022 o derogare pentru ca sistemul e-Factura să fie obligatoriu pentru toate firmele (adică în relația B2B), o decizie în acest sens a fost oficializată joi de Consiliul UE, aceasta fiind aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Concret, persoanele impozabile stabilite în România vor trebui să emită numai facturi electronice între ele, ceea ce înseamnă că toate vor trebui transmise în sistemul e-Factura. Citește articolul