Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Persoanele aflate în concediul de creștere a copilului au voie să obțină venituri salariale, într-o anumită limită, fără a pierde indemnizația de creștere, conform legislației în vigoare. Acest lucru e posibil, de exemplu, la angajarea cu contract part time, însă dezavantajul este că angajatorul trebuie să achite contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS) la nivelul unui salariu minim brut pe țară. Citește articolul
Anul trecut, criteriile generale de risc fiscal din Codul de procedură fiscală au fost detaliate în subcriterii de risc printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă ANAF a uitat să includă în ordin un aspect foarte important, conform reprezentanților Camerei Consultanților Fiscali (CCF) - certificarea declarațiilor fiscale, care trebuie luată în calcul în cadrul analizei de risc. La solicitarea CCF, Ministerul Finanțelor a confirmat că propunerea CCF de a completa ordinul privind aprobarea subcriteriilor de risc este justificată și că urmează să fie implementată de către ANAF. Citește articolul
Normele de aplicare a Codului fiscal au fost completatecu mai multe prevederi ce vizează TVA-ul, conform unei HG apărute vineri în Monitorul Oficial. Documentul vizează aplicarea unor modificări de TVA introduse prin OG 16/2022, precum și prin Legea 88/2023. Citește articolul
Codul fiscal prevede că, pentru a aplica facilitățile fiscale din domeniul construcțiilor, se ia în calcul numai activitatea din România. Într-o speță prezentată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), unei firme care-și derula activitatea în principal în străinătate i-au fost anulate facilitățile și i s-au impus sume suplimentare de plată. Citește articolul
În contextul operaționalizării recente a amnistiei pentru tichetele cadou recalificate, în ultimii ani, de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iată care sunt principalele aspecte la care trebuie să fie atente companiile vizate direct sau indirect de măsură. Citește articolul
Raportarea SAF-T va fi folosită de autoritățile fiscale pe termen lung, astfel că și companiile ar trebui să se gândească la măsuri adecvate pentru gestionarea acesteia. De exemplu, în privința sistemelor din care se extrag informațiile fiscal-contabile. Conform specialiștilor, soluția ideală ar trebui implementată în funcție de sistemele folosite acum și în funcție de specificul afacerii. Citește articolul
Perioada de grație pentru contribuabilii mijlocii, pentru primele raportări lunare și trimestriale ale fișierului SAF-T, s-a încheiat odată cu termenul de la finalul lunii iulie 2023. Asta înseamnă că firmele medii trebuiau să depună până atunci toate declarațiile 406 aferente perioadei ianuarie - iunie, dacă n-au făcut-o deja, altfel riscă de-acum amendarea. Iată cele mai importante informații de reținut în acest context. Citește articolul
Mai multe modificări fiscale importante referitoare la contribuția la sănătate (CASS) se regăsesc într-un proiect de OG aflat în lucru la Ministerul Finanțelor și care a fost consultat de avocatnet.ro. Acestea acoperă atât veniturile salariale, cât și veniturile independente. Citește articolul
Anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023, un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază. Acum, Guvernul se gândește să reducă deja acest plafon lunar la numai 20%, conform unui proiect aflat în lucru la Ministerul Finanțelor și care a fost consultat de avocatnet.ro. Citește articolul
În condițiile în care, din 2023, avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani pentru actele contabile, este important de precizat că aceasta nu este aplicabilă anumitor documente. Este vorba de documentele financiar-contabile care atestă proveniența bunurilor care au o durată de viață mai mare de cinci ani, pentru care arhivarea se face pe o durată mai lungă. Citește articolul