Comercianții de produse și prestatorii de servicii din România trebuie să facă plăți, încasări și transferuri numai în lei, conform legislației în vigoare. Asta înseamnă că aceștia n-au voie să deruleze operațiuni în valută decât în anumite situații prevăzute în mod expres. Citește articolul
Companiile care contractează servicii intragrup trebuie să acorde o importanță ridicată redactării contractelor în sine, pentru a evita potențialele probleme în urma controalelor fiscale, atrag atenția specialiștii. Practic, orice neclaritate contractuală poate fi speculată de inspectori pentru a face impuneri suplimentare, iar firmele trebuie să ajungă până în instanță pentru a obține anularea acestora. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul
O campanie de informare a comercianților de produse și prestatorilor de servicii despre obligația de a accepta plățile cu cardul bancar a fost demarată marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile vor să informeze contribuabilii despre această obligație înainte de a începe verificările „pe teren”. Citește articolul
Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul
Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Începând din 2023, în cadrul controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se pot verifica inclusiv obligațiile comercianților ce țin de plățile cu cardul bancar, așa cum reiese dintr-o lege nouă. Citește articolul
Obligația comercianților de produse și a prestatorilor de servicii de a accepta plata cu cardul se aplică în funcție de încasările în numerar realizate în cursul anului, nu în funcție de cifra de afaceri, prevede o lege recent publicată în Monitorul Oficial. Totodată, pragul de care este legată obligația este stabilit direct în lei. Noile reguli se aplică din 1 ianuarie 2023. Citește articolul