Un Regulament al Uniunii Europene (UE) recent oficializat (Reg. UE nr. 1055/2020), dar aplicabil abia din 21 februarie 2022, va aduce o serie de schimbări complexe în domeniul transportului pentru firmele active în această arie. Printre modificări se numără limitări de timp cu privire la care un vehicul al unei firme românești poate să circule în afara țării, înainte de a se întoarce în România sau obligația pentru firmele de transport de a asigura un parc auto și un număr de șoferi proporțional cu activitatea. Există, însă, și vești bune: legislația europeană le va interzice statelor UE, inclusiv României, să impună condiții suplimentare (față de ce există în legislația europeană) pentru desfășurarea activității de transport. Citește articolul
Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare. Citește articolul
O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul
Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul
Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul
Începând de mâine, în contextul extinderii epidemiei cu noul coronavirus, cei ce fac transport de marfă vor trebui, la intrarea în țară, să opteze pentru autoizolare sau pentru intrarea în carantină, timp de cel mult 14 zile, potrivit celei mai recente ordonanțe militare emise de când se aplică starea de urgență, respectiv cea cu numărul patru. Citește articolul
Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru a putea desfășura mai multe controale în trafic la transportatorii de marfă, Guvernul a oficializat măsuri pentru ca spațiile de parcare adiacente drumurilor naționale și autostrăzilor să poată fi folosite și pentru controlul greutății vehiculelor rutiere. Acest lucru este relevant pentru transportatorii de marfă ce folosesc mașini mari, care ar putea depăși limitele de greutate permise, măsurile vizând atât drumurile existente, cât și cele care se vor construi pe viitor. Citește articolul
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul
Autovehiculele destinate transportului de marfă sau pasageri ce aparțin transportatorilor din țara noastră vor fi supuse, atunci când efectuează inspecția tehnică periodică (ITP), mai multor verificări decât în prezent, conform unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Citește articolul