avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 556 soluții astăzi
Acasă Subiect: controale firme
Subiect: controale firme
ACCES PREMIUM
ABC-ul sediilor fixe și permanente

Sediul permanent: În anumite condiții, ANAF poate impune plata de impozit pe profit în România, când există o colaborare cu o firmă străină

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
9 Iunie 2023 | 1 | 1598 | Timp de citire: 3 min.

În anumite condiții, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot considera că activitatea unei firme din România, în cadrul unei colaborări cu o firmă străină, generează un sediu permanent aici, spun specialiștii. Asta înseamnă că ANAF poate impune plata de impozit pe profit în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
ABC-ul sediilor fixe și permanente

Sediul fix: O colaborare cu o firmă străină poate fi folosită de ANAF, în anumite condiții, pentru a impune plata de TVA în România

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 Iunie 2023 | 0 | 1918 | Timp de citire: 4 min.

În anumite condiții, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot considera că activitatea unei firme din România, în cadrul unei colaborări cu o firmă străină, generează un sediu fix aici, atenționează specialiștii. Într-o asemenea situație, ANAF poate impune plăți suplimentare de TVA în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Servicii intragrup: Ce variante au firmele pentru a anula sau a împiedica impunerile Fiscului

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
7 Iunie 2023 | 0 | 1610 | Timp de citire: 3 min.

În cazul în care o companie vrea să anuleze sau să împiedice o impunere suplimentară a inspectorilor fiscali, în contextul controalelor privind serviciile intragrup, specialiștii spun că există mai multe variante pe care aceasta le poate încerca. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Servicii intragrup: Aspecte importante referitoare la contractarea acestora, pentru a evita problemele la controale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
6 Iunie 2023 | 0 | 1569 | Timp de citire: 5 min.

Companiile care contractează servicii intragrup trebuie să acorde o importanță ridicată redactării contractelor în sine, pentru a evita potențialele probleme în urma controalelor fiscale, atrag atenția specialiștii. Practic, orice neclaritate contractuală poate fi speculată de inspectori pentru a face impuneri suplimentare, iar firmele trebuie să ajungă până în instanță pentru a obține anularea acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM
ABC-ul sediilor fixe și permanente

Extinzi activitatea firmei către alte state? E necesară o analiză a riscurilor de impozitare, altfel pot apărea implicații majore ulterior

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2023 | 0 | 1642 | Timp de citire: 3 min.

Subiectul sediilor fixe și permanente a revenit recent în atenția publică în contextul unor controale ample anunțate de autoritățile fiscale de la noi. Din acest motiv, orice companie care intenționează să-și extindă afacerile către alte state sau care deja a început să facă acest lucru ar trebui să analizeze potențialele riscuri de impozitare, dacă nu vrea să riște ulterior să aibă probleme majore. Analiza e relevantă indiferent dacă vorbim de o firmă din România care vrea să colaboreze cu firme din străinătate sau de o firmă străină care vrea să colaboreze cu firme din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două cazuri recente în care ANAF a impus TVA suplimentar în contextul vânzării de locuințe

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2023 | 1 | 7104 | Timp de citire: 3 min.

În urma controalelor terminate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în aprilie 2023, au fost prezentate două cazuri în care inspectorii au impus TVA suplimentar în contextul unor afaceri imobiliare. În primul caz era vorba de aplicarea greșită a TVA-ului redus pentru vânzarea de locuințe, iar în al doilea - de „ratarea” obligației de a deveni plătitor de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noutăți la procedura de control ANOFM: Controlul electronic, modificarea unor termene și alte aspecte relevante

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iunie 2023 | 0 | 2095 | Timp de citire: 4 min.

Nemodificată din 2006, procedura privind activitatea de control a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și a agențiilor teritoriale a primit marți numeroase completări. Între altele, vorbim de introducerea unui al treilea tip de control, de dreptul ANOFM de a verifica și respectarea unor obligații deja demult prevăzute de Legea 76/2002, de dispariția limitei maxime de cinci zile a misiunii de control, precum și de detalierea procedurilor de control și de modificarea unor termene importante pentru cei vizați de măsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O campanie amplă de controale la firme pe tematica sediilor fixe și sediilor permanente, în pregătire la ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iunie 2023 | 0 | 14975 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii nerezidenți identificați de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) cu un risc ridicat privind deținerea unui sediu fix și/sau permanent în România, precum și contribuabilii rezidenți în România care au activitate în alte state, urmează să fie incluși într-o amplă campanie de verificări, atenționează specialiștii de la PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență fiscală

ICCJ: Ajustarea voluntară a prețurilor de transfer e permisă. Cheltuielile și TVA-ul generate de ajustări sunt deductibile

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
30 Mai 2023 | 1 | 2656 | Timp de citire: 2 min.

Ajustarea voluntară a prețurilor de transfer este permisă companiilor, astfel că cheltuielile și TVA-ul generate de ajustări sunt deductibile, conform unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), arată specialiștii de la Filip & Company. Practic, asta înseamnă că verificarea respectării valorii de piață NU este un atribut exclusiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele au nevoie tot mai mult de un responsabil cu riscurile fiscale, pentru a evita impunerile abuzive sau nelegale

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Mai 2023 | 0 | 2207 | Timp de citire: 4 min.

În condițiile în care legislația fiscală se modifică destul de des, iar controalele devin tot mai complexe, firmele trebuie să se gândească serios să aibă un salariat sau chiar o echipă care să se ocupe de gestionarea riscurilor fiscale și a relației cu inspectorii, sunt de părere specialiștii. Concret, un așa-zis responsabil cu riscurile fiscale ar fi un câștig pentru companie pe termen lung, pentru că munca acestuia poate însemna o reducere a costurilor viitoare generate de impunerile abuzive sau nelegale. Citește articolul