Pentru a profita de reducerile de Black Friday și a-și proteja interesele, consumatorii trebuie să se informeze în detaliu despre produsele pe care intenționează să le cumpere și să fie atenți la toate aspectele, în special în timpul marilor evenimente de reducere a prețurilor. De asemenea, este recomandat să verifice prețurile prin consultarea site-urilor de comparație de prețuri, care au îmbunătățit mult transparența prețurilor și reducerilor oferite de magazinele online. În cele ce urmează puteți găsi toate informațiile necesare evitării unor situații neplăcute, dar și cu privire la ceea ce puteți face într-un astfel de caz. Citește articolul
Începând cu data de 3 noiembrie 2023, comercianții care vând băuturi în ambalaje nereutilizabile între 0,1 litri și 3 litri pot semna un contract pe platforma SGR administrată de RetuRO. Semnarea contractului este obligatorie pentru comercianții înregistrați și se face pe contul de utilizator. Până acum, peste 60.000 de comercianți s-au înregistrat în sistem, iar restul sunt încurajați să se înregistreze cât mai curând posibil. Citește articolul
Operatorii economici care introduc pe piață produse ambalate în ambalaje SGR și care nu-și ating obiectivele anuale de returnare a ambalajelor prin acest sistem (sistemul garanție returnare -- SGR) vor datora la stat o contribuție anuală către Fondul pentru mediu. Prima astfel de contribuție va ajunge să fie declarată și plătită, prin intermediul administratorului SGR, până la finele lunii ianuarie 2025. Complementar noii contribuții vine, desigur, și o nouă obligație de raportare, care va funcționa trimestrial. Citește articolul
Sancțiunile aplicabile în situațiile în care, la controalele autorităților, sunt identificate sume nejustificate la utilizatorii de case de marcat urmează să fie înăsprite din 11 noiembrie 2023, conform unei legi recent oficializate. În esență, sunt vizați comercianții și prestatorii care nu emit bonuri fiscale sau care le emit cu valori inferioare prețurilor de vânzare, precum și cei care introduc în sau scot din unități sume de bani fără documente justificative. Pe deasupra, amenzile nu vor mai putea fi plătite la jumătate din cuantumul minim în termen de 15 zile. Citește articolul
Microîntreprinderile, întreprinderile mici și întreprinderile mijlocii se pot înscrie, în curând, pentru un ajutor de minimis de până la 500.000 de lei, în cadrul programului de Comerț și servicii, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Față de anii trecuți, programul are un mecanism complet diferit, ce implică accesarea de credite de investiții de la bănci, care să fie acoperite parțial din ajutorul de minimis al MEAT. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) creează obligații pentru toți participanții din circuitul pe care-l face ambalajul respectiv - de la producător, la consumatorul final și înapoi. Dincolo de garanția de 50 de bani, parte din mecanismul de funcționare a SGR o reprezintă și două tarife, cel de administrare și cel de gestionare, înțelegerea fluxurilor monetare ce au loc între diverșii participanți fiind extrem de importantă. Citește articolul
Legislația fiscalizării caselor de marcat prevede un set standard de documente necesare în dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare. Totuși, printr-un ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), s-a stabilit ce acte suplimentare pot fi cerute atunci când vine vorba de transport alternativ, transport prin taxi sau închirierea către turiști a camerelor din locuințele personale. Citește articolul
În contextul sistemului garanție returnare (SGR), micii comercianți se pot confrunta cu dificultăți în implementarea obligațiilor impuse, având în vedere limitările lor de spațiu și resurse financiare. Legea le permite totuși să se asocieze cu alți comercianți sau să încheie acorduri cu autoritățile locale sau anumite asociații pentru organizarea punctelor de colectare a ambalajelor. Ca modalitate de preluare, se poate opta pentru preluarea manuală sau prin automate, inclusiv la comun cu alți mici comercianți. Cert e că operatorii nu pot refuza preluarea ambalajelor și au responsabilitatea de a le păstra în condiții adecvate până la predarea lor administratorului de sistem. Tariful de gestionare, care va fi stabilit ulterior, va fi plătit de către administratorul SGR pentru fiecare unitate de ambalaj returnată la punctele de colectare. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul