Comercianții înregistrați în SGR (Sistemul Garanție Returnare) sunt invitați, începând de astăzi, să consulte contractul pe care îl vor încheia cu administratorul, toamna aceasta. Timp de 20 de zile, comercianții pot să trimită observații și recomandări cu privire la conținutul documentului până. Anunțul se adresează celor care deja s-au înregistrat în sistem, dar încă se mai poate face înregistrarea comercianților de băuturi care nu au respectat termenul limită de 28 februarie. Toți cei care comercializează produsele vizate de SGR sunt obligați să se înregistreze în sistem, indiferent de dimensiunea afacerii. Citește articolul
În condițiile în care legislația actuală nu conține un termen maxim ferm pentru plata facturilor pentru livrările de bunuri și prestările de servicii în relația B2B, autoritățile europene vor să impună un termen unic de 30 de zile calendaristice (fără excepții), care ar fi valabil inclusiv în relația B2G. Măsura este prevăzută de un proiect de regulament inițiat recent de Comisia Europeană care va înlocui dispozițiile stabilite acum, în mod individual, de fiecare stat membru. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023. Pentru cei care pun pe piață astfel de ambalaje, 2023 este anul în care trebuie să bifeze mai multe obligații. Citește articolul
Primele demersuri pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, au fost făcute miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, a fost oficializat un ordin care descrie cum controlează ANAF operatorii de platforme și ce măsuri poate să ia pentru a se asigura că ajunge în posesia informațiilor despre comercianții și prestatorii de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul
Începând cu 30 iulie, OUG 67/2023 impune plafonarea adaosurilor comerciale pentru unele produse alimentare de bază. Adaosul producătorilor nu poate depăși 20%, iar distribuitorii pot avea maximum 5%, cumulat. Calculul adaosului și respectarea regulilor sunt complicate, iar distribuitorii riscă amenzi uriașe, dar și încălcarea legii concurenței. Citește articolul
Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, comercianții, inclusiv cei online, trebuie să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care se aplică din 26 iulie 2023. Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu mai au voie să afișeze prețul redus mai mare decât cel întreg. În același timp, nu mai pot fi cerute cardurile de fidelitate în lipsa unui beneficiu concret la o vânzare de produse. Citește articolul
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul
Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul
Procedura de avizare tehnică a modelelor de case de marcat a fost modificată de Ministerul Finanțelor (MF) printr-un ordin oficializat recent. Măsura era necesară pentru ca autoritățile să poată aviza modelele speciale de case de marcat cu care trebuie dotate automatele comerciale. Citește articolul