Comercianții activi în Uniunea Europeană vor trebui să desemneze intern o persoană responsabilă cu produsele vândute online și offline, conform unui regulament european care a apărut azi în Jurnalul Oficial al UE și care se va aplica direct în toate statele membre, de la finele lui 2024. Responsabilul va avea, în esență, rolul să se asigure că produsele comercializate către consumatori sunt însoțite de informațiile necesare. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul
Recent, autoritățile au introdus o clarificare legată de termenul în care comercianții și prestatorii trebuie să completeze registrul special în situația în care casa de marcat este defectă. Mai precis, registrul trebuie completat până la finalul zilei de lucru. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care intră în comerțul online trebuie să știe că li se aplică aceleași obligații fiscale pe care le au contribuabilii din comerțul tradițional. În contextul în care Fiscul își înmulțește instrumentele prin care poate depista evazioniștii din comerțul online, persoanele fizice și juridice trebuie să se asigure că activitatea lor este conformă cu legislația fiscală, dacă nu vor să riște să aibă probleme la controale. Citește articolul
Anumiți producători, depozitari, procesatori și comercianți din domeniul agroalimentar vor fi obligați să raporteze lunar la stat stocurile de produse agricole și alimentare, conform unei legi oficializate recent. Cei care nu se vor conforma vor risca amenzi de până la 20.000 de lei, dar este important de menționat că raportarea va fi pusă în aplicare, cel puțin teoretic, în următoarele trei luni. Singurii excepțați de raportare sunt comercianții care au o activitate mai restrânsă. Citește articolul
O campanie de informare a comercianților de produse și prestatorilor de servicii despre obligația de a accepta plățile cu cardul bancar a fost demarată marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile vor să informeze contribuabilii despre această obligație înainte de a începe verificările „pe teren”. Citește articolul
Autoritățile de la noi urmează să introducă o nouă raportare ce va viza indirect activitatea comercianților online, ce va implica trimiterea trimestrială de informații de către prestatorii de servicii de plăți online. În esență, în toată Uniunea Europeană se va crea un schimb de informații între autoritățile fiscale, însă, pentru a putea face asta, Ministerul Finanțelor (MF) are nevoie să ia, prin achiziție publică, un sistem special. Citește articolul
Până la urmă, nu se va stabili că supermarketurile și hypermarketurile, adică magazinele a căror suprafață depășește 400 de metri pătrați, pot fi construite numai în zonele din preajma orașelor, după ce proiectul de lege cu măsura a fost propus recent pentru respingerea definitivă. Citește articolul
Din 2025, regimul de scutire de TVA pentru întreprinderi mici o să se schimbe radical în toate statele membre ale UE, context în care Ministerul Finanțelor (MF) pregătește o achiziție publică pentru un sistem special cu care să gestioneze extinderea regimului. Pe scurt, ideea este că firmele din România vor putea să acceseze regimul de scutire de TVA în alte state din UE, iar cele străine vor putea să-l acceseze în România. Citește articolul
Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul