avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 494 soluții astăzi
Acasă Subiect: comercianti
Subiect: comercianti
ACCES PREMIUM

Analiză Comerț online: Noua obligație de informare a consumatorilor, problematică pentru comercianți. Pot urma controale tematice în curând

Baciu Partners în Aspecte juridice
23 Ianuarie 2024 | 0 | 3060 | Timp de citire: 4 min.

Mediul online rămâne în vizorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), care își reafirmă atenția față de acest spațiu prin emiterea Ordinului ANPC 225/2023 privind informarea consumatorilor de către operatorii economici care desfășoară activitate în mediul online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Termenul de dotare a automatelor comerciale cu case de marcat rămâne fixat pentru 31 decembrie 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Decembrie 2023 | 2 | 19847 | Timp de citire: 3 min.

Automatele comerciale deținute de companii trebuie să fie dotate cu case de marcat până la 31 decembrie 2023. Deși vorbim de un termen care a tot fost amânat în anii recenți, Guvernul a decis recent să nu mai facă asta. În schimb, firmele primesc o perioadă de grație în care nu riscă amendarea dacă n-au respectat termenul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația pentru raportarea DAC7, oficializată. Prin acest document, ANAF va afla despre vânzările făcute de contribuabili prin marketplace-uri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Decembrie 2023 | 1 | 22961 | Timp de citire: 2 min.

Demersurile pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, sunt continuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin oficializarea recentă a declarației ce va fi folosită efectiv. Practic, acesta este formularul prin care ANAF va ajunge în posesia informațiilor despre activitatea comercianților și prestatorilor de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce interdicții aduce mecanismul, de la 30 noiembrie, pentru comercianți și producători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2023 | 0 | 1405 | Timp de citire: 3 min.

Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Voluntar ANPC, o nouă aplicație online, prin care oricine poate sesiza abuzurile comercianților, fără a fi direct implicat într-o relație B2C

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2023 | 7 | 3804 | Timp de citire: 1 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce presupune organizarea punctelor de colectare a ambalajelor

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2023 | 7 | 4118 | Timp de citire: 4 min.

Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Regulamentul UE care va impune termene de plată mai scurte în relațiile de afaceri va avea un impact major inclusiv în România. Ce e de știut despre inițiativă

Baciu Partners în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2023 | 1 | 2729 | Timp de citire: 4 min.

Întârzierea efectuării plăților în tranzacțiile comerciale poate îngreuna semnificativ activitatea unei societăți comerciale, creând totodată un disconfort major in relațiile cu terții. Pentru a proteja întreprinderile europene, în special IMM-urile, împotriva întârzierii efectuării plăților, UE a adoptat Directiva 7/2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale, transpusă în legislația internă prin Legea 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plata a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate intre profesioniști si intre aceștia si autorități contractante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și comercianții care vând online au obligații în privința SGR

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 3 | 2693 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Comercianții nu vor putea percepe garanție pentru orice ambalaj de plastic, sticlă sau metal

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2023 | 0 | 2291 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România, indiferent de dimensiunea lor, sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acesta se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar și presupune retragerea din circuit a ambalajelor nereciclabile. Pentru aceasta, firmele vor percepe garanția de 50 de bani pentru fiecare ambalaj SGR vândut, urmând să plătească aceeași sumă oricărui client care predă un ambalaj SGR, indiferent de unde a fost achiziționat de acesta. Totuși, cel puțin în primă fază, companiile vor putea reține garanția doar pentru unele dintre ambalaje. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sancțiunile pentru comerțul angro și en-detail de produse accizabile fără atestat se înăspresc din 11 noiembrie

PwC România în Contabil și fiscal
8 Noiembrie 2023 | 0 | 1396 | Timp de citire: 2 min.

Noile contravenții, adoptate recent prin pachetul modificărilor fiscale (Legea 296/2023), privind desfășurarea fără deținerea unui atestat în prealabil a activităților de comercializare angro a băuturilor alcoolice şi a tutunului prelucrat, precum şi a activităților de comercializare în sistem angro şi/sau en-detail a produselor energetice (benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat, precum şi a biocombustibililor) vor intra în vigoare pe 11 noiembrie 2023. Citește articolul