Din 12 iulie, un nou Regulament al Uniunii Europene (UE) se aplică (direct) în ceea ce privește relațiile stabilite între platformele de comerț online (cunoscute ca „marketplace-uri”) și comercianții care își vând produsele pe acele platforme. Regulamentul reglementează destul de în detaliu această relație și, de aceea, am făcut o listă de întrebări și răspunsuri relevante pentru orice comerciant interesat să își vândă produsele pe asemenea platforme. Citește articolul
Din iulie, cei care își vând produsele sau serviciile pe platforme online cum sunt eMAG și Okazii vor beneficia de anumite avantaje, în special din perspectiva transparenței condițiilor pe care administratorii platformelor le impun. Modificările acestea sunt aduse de un regulament al Uniunii Europene, care se va aplica direct în țara noastră, din 12 iulie 2020. Citește articolul
Platformele online care permit intermedierea între vânzători de bunuri și servicii și cumpărători (de exemplu, eMAG și Okazii) vor fi supuse, din iulie, unor noi reguli când vine vorba de relațiile lor cu acei comercianți ce le folosesc serviciile (aspect cunoscut și ca „P2B - platform to business”). În esență, noile reguli, stabilite printr-un regulament european ce se va aplica din iulie, vizează crearea unui cadru de transparență, echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii eficace, în relațiile cu platformele pe ale căror domenii își vând produsele sau serviciile. Citește articolul
Controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la comercianții online vor fi intensificate în perioada următoare, pentru a acoperi pierderile la buget cauzate de o ordonanță de urgență adoptată aseară de Guvern. Este vorba de actul ce va stabili o nouă reducere de dări pentru plătitorii de impozit specific. Citește articolul
Activitatea comercianților, cu excepția câtorva categorii, a fost grav afectată de restricțiile impuse în contextul pandemiei de COVID-19. În aceste condiții, utilizarea voucherelor poate reprezenta o modalitate de a crește vânzările în perioadă care urmează. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează ca și în acest an să monitorizeze îndeaproape activitățile de comerț electronic și chiar să intensifice acțiunile de control la comercianții online, potrivit unui memorandum aflat pe ordinea de zi a ședinței de azi a Guvernului, document ce conține, de fapt, strategia Executivului pentru consolidarea finanțelor publice și creștere economică în următoarea perioadă. Citește articolul
Comercianții care vor limita sau chiar bloca accesul persoanelor din străinătate la informațiile online privind produsele sau serviciile oferite vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge până la 50.000 de lei, potrivit unor norme care se aplică de mâine. De asemenea, aceștia vor putea primi amenzi și pentru discriminări bazate pe naționalitate sau locul de domiciliu atunci când vine vorba de produsele și serviciile oferite sau metodele de plată. Citește articolul
Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul