Până în 2027, operatorii din HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) ce vând mâncare gătită sau băuturi trebuie să permită clienților să vină cu propriile recipiente, atunci când vor să ia mâncare la pachet, iar până în 2028, să dea mâncarea pentru acasă în ambalaje reutilizabile, potrivit unui regulament european apărut recent. Prin aceste măsuri este vizată, în primul rând, reducerea consumului de ambalaje de unică folosință din industria alimentară. Citește articolul
Un regulament apărut recent va permite consumatorilor din toate statele Uniunii Europene, așadar, și celor din țara noastră, să meargă cu propriile recipiente la restaurante sau fast-food-uri pentru a fi umplute cu mâncare sau băutură, astfel încât să se reducă cantitatea de ambalaje de unică folosință utilizate în domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele). Citește articolul
Desfășurarea în paralel a campaniilor de colectare a ambalajelor calificate în Sistemul de Garantare-Returnare (SGR) și a acelor non-SGR, fără sublinierea clară a categoriilor de produse cărora se adresează, poate induce în eroare consumatorii cu privire la drepturile si obligațiile pe care le au. În ciuda bunelor intenții ale comercianților, există riscul confuziei ambalajelor SGR cu celelalte, accentuând necesitatea respectării normelor HG 1074/2021 pentru evidențierea produselor SGR. Citește articolul
Lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România pe 30 noiembrie presupune introducerea unui program menit să reglementeze gestionarea ambalajelor din sticlă, plastic și metal cu volume cuprinse între 0,1 și 3 litri, introducând practici de reciclare mai responsabile în România, tară situată pe penultimul loc în Uniunea Europeana, la capitolul reciclare. Lipsa infrastructurii pentru colectare și reciclare, dar mai ales lipsa informării cu privire la aceasta au fost cauzele principale ale acestei lipse de performață. Citește articolul
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Legea picnicului va fi modificată astfel încât să acopere și evenimentele și reuniunile publice, cum ar fi concertele, festivalurile, serbările sau manifestațiile politice. Astfel, la evenimentele de acest fel, organizatorii vor trebui să se asigure că se folosesc numai ambalaje refolosibile sau biodegradabile, cele din plastic urmând să fie interzise, iar colectarea deșeurilor se va face complet diferit. Citește articolul
Începând de duminică, firmele trebuie să încaseze, pentru ambalajele reutilizabile, o garanție în bani, conform legislației în vigoare. Acest lucru se face în relația cu clienții persoane fizice, dar și, uneori, în relația cu alte companii. Citește articolul
Garanția de 0,5 lei/ambalaj refolosibil se va putea cere înapoi în baza bonului fiscal din care reiese această valoare și, evident, a ambalajului adus înapoi în stare bună. Sistemul de returnare a garanției pentru astfel de ambalaje intră în vigoare duminică, iar în câțiva ani va ajunge să se aplice mai multor tipuri de ambalaje, nu doar celor reutilizabile, potrivit legii. Citește articolul