În cazul anumitor operațiuni, codul special care se alocă unui transport de bunuri riscante prin sistemul e-Transport (codul UIT) poate avea, mai nou, o valabilitate triplă, conform unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Pentru a evita blocarea activității comercianților atunci când sistemul e-Transport are probleme de funcționare, autoritățile au introdus recent o procedură specială prin care declararea transporturilor de bunuri riscante se face ulterior, chiar dacă vehiculele au și ajuns la destinație. Atenție, însă, pentru că firmele care ratează termenul special de raportare vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Recent a apărut o excepție de la regula ce interzicea anterior modificarea datelor raportate în e-Transport după ce vehiculul care transportă bunuri riscante se pune în mișcare. Măsura e prinsă într-o ordonanță oficializată recent de autorități. Citește articolul
Autoritățile și-au dat seama că mai multe categorii de contribuabili ar trebui să fie acoperite de obligația de a raporta, în sistemul e-Transport, transporturile rutiere de bunuri riscante. În acest sens, obligația a fost extinsă recent prin OUG. Citește articolul
Ordonanța e-Transport a suferit mai multe modificări importante, conform unei ordonanțe oficializate recent de Guvern. Printre acestea se numără amânarea regimului sancționatoriu cu încă trei luni, până la 1 ianuarie 2023, dar și alte noutăți importante privind raportarea transporturilor de bunuri riscante pe drumurile publice de la noi. Citește articolul
Autoritățile lucrează de zor la rezolvarea problemelor întâmpinate de contribuabili în folosirea sistemului e-Transport, prin care se declară anumite transporturi rutiere de bunuri riscante, a informat luni șeful Fiscului. În același timp, acesta a spus că ideea este de a pune totul la punct până la finalul lunii septembrie 2022, astfel încât să nu fie nevoie de o nouă amânare a regimului sancționatoriu aferent e-Transport. Citește articolul
În contextul digitalizării accelerate a relației dintre Fisc și contribuabili, specialiștii atenționează că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a proteja datele financiar-fiscale de posibilele atacuri cibernetice. În caz contrar, companiile riscă să aibă probleme atât cu autoritățile fiscale, cât și în spațiul public. Citește articolul
Folosirea sistemului e-Transport nu este circumstanțiată după anumite tipuri de relații comerciale. Fără a confunda cu situația de aplicare a e-Factura, operatorii economici care efectuează transporturi cu bunuri cu risc fiscal ridicat (BRFR) trebuie să declare în e-Transport, atunci când prevede legea, fără să mai conteze că vorbim de relații business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau business-to-government (B2G). Citește articolul
Atât materiile prime și auxiliare care se încadrează în lista bunurilor cu risc fiscal ridicat (BRFR) transportate în România ca nontransferuri, cât și bunurile rezultate în urma prestării în regim lohn și transportate în alte state trebuie declarate în sistemul e-Transport. Citește articolul
Societățile care transportă bunuri cu risc fiscal ridicat între două locații care-i aparțin, pe teritoriul României, nu sunt ocolite de obligațiile de declarare în sistemul e-Transport. Citește articolul