Raportarea în sistemul e-Transport nu se aplică în toate cazurile în care se transportă bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Pe lângă excepțiile pe care raportarea le are în mod explicit, pot fi deduse cele implicite, dacă ne raportăm la prevederea ce a stabilit exact transporturile vizate de sistem. Cadrul legal a fost completat recent de procedura de aplicare a sistemului, dată prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul
Procesul accelerat de digitalizare prin care trece, în prezent, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul are o bornă importantă la 1 iulie 2022. Concret, anumite categorii de contribuabili sunt obligate să facă noi raportări către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), folosind sistemele e-Factura, e-Transport și declarația SAF-T. Însă cât de pregătiți sunt contribuabilii pentru această schimbare majoră? Conform specialiștilor, lucrurile nu arată prea bine, cel puțin momentan. Citește articolul
La 1 iulie 2022 are loc trecerea de la opționalitate la obligativitate în privința raportării transporturilor rutiere de produse riscante din punct de vedere fiscal, prin sistemul e-Transport. Deoarece mediul de afaceri a cerut mai mult timp pentru adaptare, Guvernul a decis să păstreze termenul din 1 iulie, dar, printr-o ordonanță apărută aseară în Monitorul Oficial, a amânat cu trei luni intrarea în vigoare a regimului contravențional aferent e-Transport. Amenzile pentru neconformare vor putea fi aplicate de la 1 octombrie 2022. Citește articolul
Procedura pentru folosirea sistemului e-Transport a fost oficializată aseară de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR). Conform documentului, e-Transport este accesibil contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar transporturile de bunuri riscante trebuie raportate, în anumite condiții, numai dacă sunt implicate vehicule de marfă care au cel puțin 3,5 tone. Sistemul este obligatoriu de la 1 iulie 2022, dar amenzile pentru neconformare se pot aplica abia din 1 octombrie 2022. Citește articolul
Două dintre cele trei mari proiecte de digitalizare pe care Fiscul le implementează în 2022 vizează inclusiv PFA-urile. Este vorba despre sistemele e-Factura și e-Transport, care vor trebui folosite, în anumite condiții, de la 1 iulie 2022, și de către persoanele fizice autorizate. Citește articolul
Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul
Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul
e-Transport urmează să fie operaționalizat după ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va aproba și oficializa ordinul cu normele de aplicare ale sistemului, au precizat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, lucru care ar putea fi făcut chiar în această lună. În primă fază, e-Transport va fi opțional, dar se va trece la obligativitate de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul
Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, ce ar urma să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022. Recent, Guvernul a stabilit că Ro e-Transport va monitoriza și transportul bunurilor cu risc ridicat provenite din achiziții intracomunitare, al bunurilor care fac obiectul livrărilor intracomunitare, precum și transportul bunurilor provenite din import sau al celor care fac obiectul exportului. Cu alte cuvinte, statul va putea monitoriza, odată ce platforma va fi gata, nu doar transportul achizițiilor locale cu risc ridicat, ci toate transporturile de bunuri riscante fiscal, chiar și al acelora care doar tranzitează România. Scopul declarat - creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, precum și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Citește articolul