În interacțiunea comerciant-client pot apărea, mai ales în perioadele în care volumul produselor vândute este mare, adică în perioadele cu reduceri de preț, diverse neînțelegeri sau chiar probleme, care nu-și găsesc întotdeauna o rezolvarea rapidă și facilă. Astfel, în cazul în care comerciantul nu a rezolvat situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Un subiect din ce în ce mai des întâlnit în ultimii ani este acela legat de insolvența agențiilor de turism. Cei care au achitat în avans diferite pachete turistice nu au mai primit nici serviciul deja achitat, dar nici banii înapoi. Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul
Consumatorii se bucură din acest an de o serie de drepturi suplimentare în relaţia cu comercianţii. Astfel, printre altele, nu mai există obligaţia plăţii produselor în lipsa emiterii bonului fiscal şi garanţia este valabilă fără a mai fi necesar ambalajul original. În plus, furnizorii de telefonie, internet şi televiziune au noi obligaţii faţă de consumatori. Citește articolul
Calitatea de consumator ne confera automat si unele drepturi, multe dintre acestea fiind, insa, necunoscute cetatenilor. Pentru ca astazi se sarbatoreste la nivel mondial Ziua drepturilor consumatorilor, am pregatit o sinteza cu toate materialele publicate de AvocatNet.ro despre acest subiect. Aflati, in cele ce urmeaza, ce drepturi aveti daca ati cumparat un produs defect, daca circulati cu taxiul, daca sunteti clientul caselor de schimb valutar, precum si cum trebuie trebuie sa procedati pentru a depune o plangere daca aceste drepturi va sunt incalcate. Citește articolul
Consumatorii vor avea la dispozitie 14 zile sa notifice comerciantului ca renunta la cumpararea unui produs, fara sa invoce un motiv si fara a fi nevoiti sa plateasca penalitati, potrivit unui proiect de lege publicat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Actul normativ propus reglementeaza, totodata, organizarea magazinelor de tip OUTLET si prevede noi amenzi pentru comerciantii care nu respecta drepturile consumatorilor. Citește articolul