Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul
În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
Cei care au nevoie de profesioniști precum avocați, notari sau contabili și nu știu la cine să apeleze pot accesa online datele acestora de contact. Profesioniștii care activează în domenii precum cele enumerate anterior sunt înscriși pe o listă publicată pe site-ul corpului profesional din care fac parte. Astfel, cei care au nevoie de un anumit specialist îl pot găsi online, cu tot cu datele lui de contact. Citește articolul
Avocații, contabilii, împreună cu alte câteva categorii de profesioniști, nu vor putea accesa granturile puse la dispoziție de Guvern, deocamdată, potrivit unei ordonanțe de urgență apărute în 19 noiembrie în Monitorul Oficial. Chiar dacă a fost modificat cadrul legal pentru ca și aceștia să beneficieze de granturi. Motivul e lipsa unei autorizări din partea Comisiei Europene pentru aceste ajustări, din cauză că orice schemă de ajutor de stat trebuie aprobată de organul executiv al Uniunii Europene. Inițial, amânarea era propusă până în martie 2021, dar forma apărută în Monitorul Oficial prevede că totul depinde de momentul primirii aprobării din partea Comisiei. Citește articolul
Mai nou, Codul muncii stabilește că angajatorii au trei variante pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare, însă fără să-i oblige în vreun fel să aleagă doar una dintre acele opțiuni. În acest context, Ministerul Muncii ne-a spus că angajatorii pot organiza acea activitate atât folosind variantele din Codul muncii, cât și apelând la alte variante disponibile pe piață. Citește articolul
Contabilii pot îndeplini, pentru un angajator, doar parte din tot ce înseamnă activitatea de resurse umane, așa cum reiese din legislația în vigoare. De ce e important să precizăm asta? Pentru că o lege recentă obligă angajatorii ca, atunci când externalizează partea de resurse umane și salarizare a activității proprii, să apeleze la un serviciu extern specializat în așa ceva. Or, în lipsa unor specializări suplimentare, contabilul poate face doar salarizare și partea de gestionare a aplicației Revisal. Citește articolul
De la începutul acestei luni, Codul muncii stabilește concret variantele legale pe care le au angajatorii pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare. Deși Legea 213/2020, cea care a introdus noutățile, face referire la un drept, specialiștii spun că vorbim mai degrabă de o obligație la care angajatorii trebuie să se conformeze mai nou. Citește articolul
Deoarece Codul muncii a fost modificat, de sâmbăta trecută, prin introducerea unor noi reguli pentru activitatea de resurse umane și salarizare, respectiv, în cazul externalizării serviciului, fiind nevoie acum de coordonarea unui expert în legislația muncii, au apărut voci care susțin că această activitate nu va mai putea fi desfășurată, ca până acum, și de contabili. În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a transmis recent, printr-un comunicat de presă, că experții contabili au competența necesară pentru a desfășura astfel de activități. Citește articolul