Codul muncii a fost modificat recent în sensul majorării și extinderii amenzii pe care o pot datora angajatorii ce plătesc angajații sub nivelul salariului minim. Pe lângă limitele mult mai mari ale amenzii, vorbim și de aplicarea sa în cazul nivelurilor salariale minime prevăzute de contractele colective de muncă (CCM) și nu numai. Citește articolul
Legea pentru stabilirea și actualizarea salariului minim brut pe țară conform directivei privind salariul minim adecvat în Uniunea Europeană (UE) a fost oficializată joi, dar acum este necesară o hotărâre de Guvern pentru punerea sa în aplicare. Noul mecanism prin care se va stabili și apoi actualiza anual salariul minim în România va ține cont de puterea de cumpărare, de costul vieții, de nivelul general al salariilor și de distribuția acestora, de rata de creștere a salariilor, dar și de productivitate. Totodată, prin această lege se dorește sancționarea mult mai dură a celor care nu acordă salariul minim. Citește articolul
Modificarea sumei netaxabile din salariul minim brut pe țară se aplică odată cu veniturile aferente lunii iulie 2024. În consecință, era necesară și modificarea declarației 112, pentru ca suma netaxabilă de 200 lei să fie înlocuită cu noua valoare de 300 lei, noutatea fiind prinsă într-un ordin oficializat recent. Citește articolul
Începând cu iulie 2024, avem un salariu minim brut pe țară de 3.700 de lei, dar angajatorii plătesc taxe salariale ca pentru un salariu brut de 3.400 de lei, deoarece facilitatea ce constă într-o sumă netaxabilă este valabilă, în continuare, până la finalul anului curent. De-acum, însă, vorbim de 300 de lei netaxabili, care sunt incluși obligatoriu în salariul minim. Citește articolul
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
Începând cu octombrie 2023, avem un salariu minim brut pe țară de 3.300 de lei, dar angajatorii plătesc taxe salariale ca pentru un salariu brut de 3.100 de lei, deoarece facilitatea ce constă în 200 de lei netaxabili este valabilă, în continuare, până la finalul anului curent. Practic, cei 200 de lei netaxabili sunt incluși obligatoriu în salariul minim. Citește articolul
Una dintre cerințele impuse angajatorilor de Directiva privind transparența salarială este de a nu le cere candidaților informații despre istoricul salarial. O interdicție deja existentă în mai multe state americane, de exemplu, aceasta vizează combaterea inegalităților salariale și discriminării de gen. Citește articolul
Impunerea unei ținte lunare ori a unui obiectiv în urma muncii prestate lunar de angajat este destul de comună, dar modul de înțelegere a salarizării nu este întotdeauna unitar între angajatori și angajați. Nu de puține ori, angajatorii consideră că întregul salariu poate varia în funcție de volumul de muncă, mai exact, de cât de aproape sau de departe a fost angajatul de norma impusă într-o lună. Salariul de bază nu este însă variabil, ci eventualele adaosuri negociate sunt. Citește articolul
Ritmul accelerat al schimbărilor din economia mondială, amenințările externe și concurența tot mai intensă determină numeroase companii să aibă în vedere externalizarea anumitor procese interne, pentru a-și eficientiza activitatea, maximiza rezultatele și optimiza costurile, dar și pentru a spori securitatea tehnologiilor utilizate. Printre cele mai întâlnite servicii externalizate se numără cele de contabilitate, salarizare și evidența resurselor umane. Acestea sunt puse la dispoziție de companii care au centre specializate ce asigură continuitatea proceselor externalizate și utilizează cele mai moderne versiuni de software adaptate la cerințele legislației locale. Citește articolul
O lege cu mai multe modificări la legislația privind salarizarea bugetarilor și cea privind statutul funcționarului public parlamentar a fost oficializată miercuri, după a doua trecere prin Parlament, deoarece judecătorii Curții Constituționale a României (CCR) o declaraseră, în primă fază, parțial neconstituțională. În forma inițială, documentul stabilea mai multe majorări pentru o serie de lucrători la stat, în special din ministere. Citește articolul