Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul
În noiembrie anul trecut, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunța că firmele interesate pot solicita un control de fond voluntar din partea Autorității, care să nu se finalizeze cu sancțiuni pentru neregulie găsite, atâta timp cât nu sunt unele grave. Acum există și un formular ce poate fi ușor de completat de către companiile interesate de un astfel de control la cerere. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat 11 bănci pentru că ratele percepute în primii ani de rambursare a creditului contribuie prea puțin la diminuarea pricipalei obligații de plată. Controalele vor continua la nivelul întregului sistem bancar, scopul demersului fiind, după cum au declarat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, ca practicile băncilor să se modifice, iar clienții să ajungă să plătească rate la credit în care valoarea dobânzilor și rambursările datoriei principale să fie egalizate. În acest moment, demersul este unul strict de control și nu schimbă nimic pentru consumatori și creditele pe care ei le au în derulare. Citește articolul
A trecut deja puțin peste o lună de când e în vigoare noua obligație a restaurantelor, fast-food-urilor, berăriilor, ceainăriilor, organizatorilor de evenimente ce servesc mâncare sau unităților de catering să informeze consumatorii cu privire la ce conțin preparatele pe care le servesc. Pentru ca operatorii economici vizați să aplice cât mai corect noile norme, avem acum și un ghid orientativ. Printre altele, ghidul arată, de exemplu, că informațiile detaliate trebuie să se regăsească inclusiv pe panourile unităților de tip „drive-thru” sau cele afișate de fast-food-urile ce servesc mâncare la pachet. Citește articolul
Toți cei care pun în vânzare, inclusiv la distanță, produse alimentre ce conțin specii de insecte autorizate a fi introduse pe piață ca alimente noi la nivel european, vor fi obligați de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) să informeze consumatorii și să prezinte produsele într-un stand/secțiune separat/ă. Citește articolul
Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
Cei de la ANPC obligă băncile, instituțiile financiar-nebancare (IFN) și casele de amanet să afișeze informații cu privire la procedurile de insolvență personală, urmând ca din noiembrie să înceapă să se facă și verificări de către inspectorii ANPC pentru a vedea dacă plăcuțele de informare sunt afișate așa cum prevede un recent ordin ANPC publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul