Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul
Structurile de vânzare cu amănuntul și cele în care se prestează servicii de piață pot fi deschise în toate zilele săptămânii. Una dintre obligațiile pe care aceste firme trebuie să le îndeplinească este afișarea orarului de funcționare, precum și respectarea sa. Citește articolul
Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, comercianții, inclusiv cei online, trebuie să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care se aplică din 26 iulie 2023. Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu mai au voie să afișeze prețul redus mai mare decât cel întreg. În același timp, nu mai pot fi cerute cardurile de fidelitate în lipsa unui beneficiu concret la o vânzare de produse. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a fost sancționată cu avertisment de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în cursul lunii iunie, deoarece inspectorii ANPC au utilizat camere portabile atunci când mergeau în control, iar legislația nu le permite asta. În plus, ANPC a fost obligată să șteargă toate datele cu caracter personal colectate cu ajutorul camerelor video purtate de inspectorii autorității.
Citește articolulDeoarece suntem în plin sezon estival, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au făcut în această perioadă o serie de recomandări celor interesați să achiziționeze pachete de servicii turistice. Printre altele, turiștii sunt sfătuiți să solicite, înainte de a contracta călătoria, toate detaliile legate de ea, respectiv destinația, condițiile de cazare, cele de transport, tipul serviciilor de masă și altele. Citește articolul
Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul
În noiembrie anul trecut, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunța că firmele interesate pot solicita un control de fond voluntar din partea Autorității, care să nu se finalizeze cu sancțiuni pentru neregulie găsite, atâta timp cât nu sunt unele grave. Acum există și un formular ce poate fi ușor de completat de către companiile interesate de un astfel de control la cerere. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat 11 bănci pentru că ratele percepute în primii ani de rambursare a creditului contribuie prea puțin la diminuarea pricipalei obligații de plată. Controalele vor continua la nivelul întregului sistem bancar, scopul demersului fiind, după cum au declarat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, ca practicile băncilor să se modifice, iar clienții să ajungă să plătească rate la credit în care valoarea dobânzilor și rambursările datoriei principale să fie egalizate. În acest moment, demersul este unul strict de control și nu schimbă nimic pentru consumatori și creditele pe care ei le au în derulare. Citește articolul
A trecut deja puțin peste o lună de când e în vigoare noua obligație a restaurantelor, fast-food-urilor, berăriilor, ceainăriilor, organizatorilor de evenimente ce servesc mâncare sau unităților de catering să informeze consumatorii cu privire la ce conțin preparatele pe care le servesc. Pentru ca operatorii economici vizați să aplice cât mai corect noile norme, avem acum și un ghid orientativ. Printre altele, ghidul arată, de exemplu, că informațiile detaliate trebuie să se regăsească inclusiv pe panourile unităților de tip „drive-thru” sau cele afișate de fast-food-urile ce servesc mâncare la pachet. Citește articolul
Toți cei care pun în vânzare, inclusiv la distanță, produse alimentre ce conțin specii de insecte autorizate a fi introduse pe piață ca alimente noi la nivel european, vor fi obligați de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) să informeze consumatorii și să prezinte produsele într-un stand/secțiune separat/ă. Citește articolul