Unul dintre neajunsurile pe care le are acum sistemul e-Factura, ce este disponibil prin Spațiul Privat Virtual (SPV), este că facturile electronice pot fi transmise numai individual. Pentru a ușura pe viitor activitatea comercianților care au de transmis un volum mare de facturi electronice, Ministerul Finanțelor (MF) ne-a spus că lucrează acum la integrarea aplicațiilor terțe în SPV, astfel că va fi posibilă transmiterea masivă de informații. Citește articolul
Extinderea aplicabilității e-Factura, de la 1 aprilie 2022, vine cu numeroase neclarități pentru firmele și PFA-urile vizate de sistemul care, în primă fază, este opțional pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. În acest context, avocatnet.ro a încercat să acopere cât mai multe nedumeriri cu ajutorul fiscaliștilor. Citește articolul
Strategia pe termen mediu a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), până în 2024, vizează o schimbare de paradigmă atât în relația de zi cu zi cu contribuabilii, cât mai ales în abordarea inspecțiilor fiscale, scopul fiind o creștere a veniturilor din taxe și impozite prin urmărirea a patru obiective esențiale. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul
Implementarea sistemului e-Factura în relația B2B vine cu tot felul de dileme practice pentru firmele care vând bunuri cu risc fiscal ridicat. De exemplu, una dintre probleme ține de accesul în Spațiul Privat Virtual (SPV) - acesta ar trebui extins pentru a permite ca o persoană sau mai multe din aceeași firmă să se ocupe exclusiv de transmiterea facturilor electronice. În prezent, acest lucru nu e posibil. Citește articolul
Unii comercianți ar putea avea probleme mari din cauza volumului considerabil de facturi pe care-l emit în mod curent, pentru că în prezent e imposibilă transmiterea deodată a mai multor facturi electronice în e-Factura, avertizează specialiștii. Operaționalizarea e-Factura în relația B2B va avea loc luna viitoare, însă abia din iulie se va trece la obligativitatea folosirii sistemului pentru produsele cu risc fiscal ridicat. Citește articolul
Și asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul
Trecerea la o relație exclusiv online între contribuabili și Fisc se face în mijlocul perioadei în care trebuie depusă anual declarația unică pentru persoanele fizice. Astfel, deși termenul-limită pentru depunerea formularului 212 este în 25 mai 2022, acesta s-a putut depune în format tipărit, de către titularii de PFA, II și IF și cei ce exercită profesii liberale, numai până în 28 februarie 2022. Începând de azi, pentru aceste persoane este posibilă numai depunerea online. Citește articolul
De la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să aibă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a mai putea relaționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deci inclusiv pentru a depune declarații fiscale. Asta înseamnă că transmiterea de documente în format tipărit va fi ignorată de instituție. Că afacerile sunt pregătite sau nu pentru acest pas, autoritățile n-au dat până acum niciun semn că ar putea interveni vreo amânare a termenului stabilit încă de anul trecut prin OG 11/2021. Citește articolul