Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul
Toate saloanele care desfășoară activități de coafură și alte activități de înfrumusețare precum manichiură sau cosmetică trebuie să se reautorizeze sanitar până la finalul anului, pentru a putea funcționa în continuare. Această obligație vine după ce autorizarea sanitară pe baza răspunderii proprii a fost eliminată, printr-un ordin recent al Ministrului Sănătății (MS). Certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică se face la cererea titularului activității, care trebuie să întocmească și un dosar cu mai multe documente. Citește articolul
De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul
În fiecare an, producătorii și importatorii de echipamente electrice și electronice și de baterii și acumulatori trebuie să-și actualizeze înregistrarea în registrele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), conform unei atenționări a specialiștilor EY România. În caz contrar, aceștia riscă amendarea sau chiar suspendarea activității. Citește articolul
În ultima vreme, au intervenit mai multe noutăți relevante pentru firme. Dacă unele vizează relația contribuabililor cu autoritățile, altele vizează modificarea legislației sau punerea în aplicare a unor proiecte îndelung așteptate. Citește articolul
Având în vedere că cei care comit fapte de evaziune fiscală obțin acele venituri în mod ilegal, ei ar putea să încerce să ascundă originea ilicită a acelor bani, pentru a nu fi prinși. Astfel de fapte sunt considerate fapte infracționale de spălare de bani. În acest context, unii ar putea să se întrebe cum ar putea ajunge să răspundă pentru ambele fapte și, de aceea, prezentăm condițiile în care cineva ar putea răspunde atât pentru infracțiunea de evaziune fiscală, cât și pentru spălare de bani. Citește articolul
Piscinele publice trebuie să îndeplinească unele condiții noi începând de mâine, conform unui act normativ deja aplicabil. În acest sens, companiile care dețin piscinele au fost nevoite să facă anumite investiții până azi, dacă vor să poată funcționa legal și de mâine în colo. Citește articolul
Saloanele de înfrumusețare trebuie să obțină o nouă autorizație sanitară până la finalul anului, obligație introdusă recent în legislația din domeniu, în condițiile eliminării posibilității de autorizare sanitară pe baza asumării răspunderii. Cei care nu fac acest lucru riscă amenzi de până la 40.000 de lei, se arată într-un răspuns dat recent de Ministerul Sănătății (MS) la o solicitare făcută de redacția noastră. Citește articolul
Declarația privind beneficiarul real, obligatorie conform legislației contra spălării banilor, trebuie depusă anual, însă având în vedere noutatea acestui document pentru anumite companii și existența a două termene în lege, au apărut întrebări printre cei interesați cu privire la când anume trebuie depusă anul acesta și dacă nu cumva trebuie depuse două declarații. Pentru a veni în ajutorul acestora, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a oferit recent un răspuns. Citește articolul
Din luna iulie 2018, și firmele mai vechi au oficial obligația de a întocmi analiza de risc la securitate fizică, în condițiile în care, până în 2018, erau obligate doar cele înființate după 16 iunie 2012. Practic, analiza de risc e punctul de plecare pentru supunerea la obligațiile legate de paza bunurilor, a localurilor și a persoanelor de către societățile comerciale. Există, desigur, consecințe pentru cei care nu o întocmesc, așa cum există și obligația de a o reface periodic. Am sintetizat în acest material mai multe aspecte din discuțiile anterioare pe tema analizei de risc la securitate fizică. Citește articolul