Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
Comercianții care pun la dispoziția clienților pungi de plastic vor plăti de-acum, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), o ecotaxă mai mare, iar aceasta se va aplica tuturor pungilor de plastic, indiferent de formă sau grosime, potrivit unui act normativ care deja se aplică de marți. Citește articolul
Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
În viitor, entitățile care oferă servicii de plată vor fi nevoite să implementeze măsuri suplimentare de autentificare a clienților care le utilizează serviciile. În concret, măsurile respective se vor baza pe cel puțin două dintre următoarele: parole sau PIN-uri; utilizarea de dispozitive; utilizarea de elemente caracteristice unei persoane (precum recunoaștere facială sau amprente, de exemplu). Obligațiile de garantare a unor astfel de măsuri sunt incluse într-un proiect de lege adoptat recent de Senat. Citește articolul
Inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au început controalele la malul mării, potrivit unui comunicat de presă emis de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Controalele se vor încheia pe 30 august, la finalul sezonului estival. Citește articolul
Facilitățile fiscale din domeniul construcțiilor se stabilesc, printre altele, în funcție de cifra de afaceri pe care o au angajatorii. Dacă acum regula este că cifra de afaceri de 80% din construcții trebuie calculată lunar pentru anul curent, din iulie 2019 ea se va calcula pe anul anterior pentru anul curent, conform unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial. Firmele din domeniul construcțiilor beneficiază, între 2019 și 2028, de taxe salariale reduse pentru salariații proprii. Citește articolul
Dezvoltatorii imobiliari ar putea primi autorizația de construire numai după ce asigură accesul la viitoarele clădiri, printr-un drum asfaltat, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Această măsură ar putea elimina o parte din situațiile întâlnite în prezent, în care dezvoltatorii finalizează imobilele și vând apartamentele din aceste clădiri, dar "uită" să le asigure celor ce se mută în clădirile construite de ei și un acces decent la clădire. Citește articolul