Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
Tematica prețurilor de transfer rămâne una dintre ariile de interes pentru organele de inspecție fiscală. Astfel, companiile se confruntă cu ajustări de prețuri de transfer generate de modificarea sau chiar înlocuirea de către organele fiscale a studiilor de comparabilitate prin includerea/excluderea unor comparabile, fără a avea la bază o justificare propriu-zisă bazată pe pretinse deficiențe din dosarul de prețuri de transfer pregătit de companii. Citește articolul
Așa cum redacția noastră a anunțat încă de acum o lună, în curând încep controalele comune ale inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Inspecției Muncii (IM) pentru combaterea muncii subdeclarate și nedeclarate. Operațiunea de verificări, care se numește „Cronos”, va demara în primă fază la firme din contrucții și HoReCa, dar și la saloane de înfrumusețare sau service-uri auto, a anunțat azi Fiscul. Citește articolul
Finalul lunii martie aduce mult-așteptata mutare a activității de soluționare a contestațiilor fiscale, dar și un termen-limită petru schimbarea regimului de impozitare sau plata impozitelor locale. Iar începutul lunii aprilie vine cu extinderea sistemului e-Factura, o nouă versiune pentru declarația 394 și posibilitatea de a începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent primului trimestru al anului 2022. Citește articolul
Contribuabilii care vând în România, în relația B2B, produse cu risc fiscal ridicat vor transmite în sistemul e-Factura facturile electronice emise. Automat, regula aceasta nu se va aplica atunci când vine vorba de livrări către clienți din străinătate, pentru că acele tranzacții sunt monitorizate prin alte metode, spun specialiștii. Citește articolul
Formularul 394, care se folosește la declararea livrărilor/prestărilor și achizițiilor făcute de persoanele înregistrate în scopuri de TVA, va avea curând o versiune nouă, potrivit unui ordin recent al Fiscului. Citește articolul
În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul
Deoarece calendarul inițial pentru implementarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T) a adus unele nedumeriri în rândul contribuabililor, Fiscul a oficializat marți un ordin prin care a venit cu câteva clarificări și completări suplimentare. Citește articolul
Campania de controale comune ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu Inspecția Muncii, pentru ”prevenirea” muncii nedeclarate, și proiectul-pilot pentru realizarea de controale în timp real, planificat să se deruleze în viitorul apropiat, pentru îmbunătățirea conformării voluntare, sunt două dintre cele mai recente proiecte anunțate de autoritatea fiscală română. De altfel, ANAF a vorbit și despre creșterea cu 10% a numărului de inspecții fiscale până la finele anului 2025, dar și despre majorarea colectării cu 2,5 puncte procentuale din PIB în același interval de timp și reducerea decalajului de colectare a TVA, priorități prevăzute, de altfel, de Planul Național de Redresare și Reziliență. Care sunt măsurile pe care se bazează Autoritatea să își realizeze obiectivele și pe care ar trebui să le cunoască și contribuabilii? Citește articolul
Implementarea sistemului e-Factura în relația B2B vine cu tot felul de dileme practice pentru firmele care vând bunuri cu risc fiscal ridicat. De exemplu, una dintre probleme ține de accesul în Spațiul Privat Virtual (SPV) - acesta ar trebui extins pentru a permite ca o persoană sau mai multe din aceeași firmă să se ocupe exclusiv de transmiterea facturilor electronice. În prezent, acest lucru nu e posibil. Citește articolul