1 iulie este un termen important pentru toate firmele care folosesc case de marcat, în primul rând. Același termen marchează și posibilitatea de a începe analiza pentru împărțirea dividendelor pentru trimestrul anterior, precum și intrarea în vigoare a unui act normativ foarte important. Citește articolul
Controalele fiscale începute anul trecut la companiile care au dat tichete cadou partenerilor de afaceri au fost reluate recent de autorități, au anunțat specialiștii de la Darian DRS Tax. Inspectorii au luat în vizor companiile care acordă tichete cadou în acest fel deoarece tratamentul fiscal aplicabil este unul neclar actualmente. Citește articolul
După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul
Începând de astăzi, cei care au de obținut unele documente precum extrasele de registru sau certificatele constatatoare de la Registrul Comerțului din București și Ilfov trebuie să depună cererile pentru obținerea acestora la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), informează ONRC. Citește articolul
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Cu toate că mecanismul noii amnistii fiscale nu este încă pe deplin funcțional, în lipsa normelor de aplicare, firmele pot, totuși, să depună la autorități notificarea prin care-și anunță intenția de a accesa procedura. În acest sens, specialiștii au explicat pașii mari care trebuie urmați de contribuabili pentru a accesa amnistia nouă, întreaga procedură urmând să dureze în jur de două-trei luni. Citește articolul
Multe firme n-au activitate în această perioadă și, din cauza aceasta, legislația fiscală le permite să obțină amânarea momentului în care ar fi trebuit să depună declarațiile fiscale. Interesul pentru o firmă inactivă de a proceda așa este să nu-și piardă codul de TVA, ca urmare a declarării acesteia ca fiind inactivă fiscal. Citește articolul
În contextul epidemiei de coronavirus, unele companii pot rămâne inactive pentru o perioadă mai lungă, mai ales din cauza restricțiilor impuse de autorități. Deoarece astfel se poate ajunge la declararea firmelor ca fiind inactive fiscal, există două variante temporare prin care se poate evita un asemenea rezultat. Preventiv, contribuabilii care riscă să fie declarați inactivi vor fi avertizați în curând de către reprezentanții Fiscului. Citește articolul
Companiile și persoanele fizice autorizate care au datorii restante la data de 31 martie 2020 pot deja să-și anunțe intenția de a beneficia de noua amnistie fiscală stabilită prin Ordonanța de urgență a Guvernului 69/2020. Practic, specialiștii spun că firmele pot demara procedura chiar și fără să existe un formular tipizat pentru notificare. Astfel, Fiscul este obligat să emită o decizie de amânare a datoriilor accesorii ce urmează să fie șterse. Citește articolul
Angajatorii care au cerut, încă de la 1 iunie, de la stat banii pentru acoperirea indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru luna mai trebuie să îi fi primit deja sau să îi primescă zilele acestea. Având în vedere că pentru aceste indemnizații se datorează taxe, ele trebuie declarate și achitate până la data de 25 iulie 2020. Citește articolul