avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 382 soluții astăzi
Contabil și fiscal

Contabil și fiscal

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende trimestrial: Cine trebuie să semneze situațiile financiare interimare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2018 | 0 | 2705 | Timp de citire: 1 min.

Situațiile financiare interimare, în baza cărora se pot împărți trimestrial dividende, trebuie semnate numai de către persoana care le întocmește, potrivit unui act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende trimestrial: Cum trebuie făcute situațiile financiare interimare, conform noilor reguli contabile

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2018 | 0 | 4171 | Timp de citire: 2 min.

În esență, atunci când întocmesc situațiile financiare interimare, companiile trebuie să respecte regulile folosite la întocmirea situațiilor financiare anuale, se arată într-un act normativ recent publicat al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Bilanțurile interimare sunt cele în baza cărora o firmă poate decide să împartă trimestrial dividende. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Bilanțurile interimare, în baza cărora se dau trimestrial dividende, se raportează în funcție de data aprobării lor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2018 | 0 | 2916 | Timp de citire: 2 min.

Bilanțurile interimare, în baza cărora se pot împărți trimestrial dividende în timpul anului, au un termen variabil pentru depunerea lor la unitățile Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Mai exact, bilanțurile se depun după 30 de zile de la aprobarea acestora la nivel de firmă, conform unor noi reguli contabile aplicabile de luni. Din iulie 2018, retragerea de bani din companii a devenit mai ușoară, odată cu introducerea posibilității împărțirii trimestriale a dividendelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dividende interimare: Regulile contabile pentru repartizarea trimestrială a profitului, în Monitorul Oficial

Mirela Paunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
17 Septembrie 2018 | 0 | 8609 | Timp de citire: 3 min.

Aşa cum anticipam anterior, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a venit cu un ordin de modificare a reglementărilor contabile prin care s-a stabilit mecanismul de raportare a dividendelor interimare repartizate trimestrial de companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE În baza bilanțurilor la 30 septembrie, firmele pot împărți profitul trimestrelor I-III ale anului 2018

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 0 | 4711 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care intenționează să treacă la împărțirea trimestrială a dividendelor ar trebui să știe că, în baza raportărilor interimare la 30 septembrie 2018, acestea pot împărți profitul pentru primele trei trimestre ale anului, nu doar pentru al treilea. Informația a fost confirmată, la solicitarea redacției noastre, de un specialist de la Schoenherr și Asociații SCA. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Împărțirea banilor, posibilă din al treilea trimestru din 2018

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2018 | 4 | 5303 | Timp de citire: 1 min.

Mai nou, împărțirea dividendelor este posibilă inclusiv trimestrial, conform unor modificări legislative recente. În acest context, am întrebat o specialistă care ar fi primul trimestru din care este posibilă împărțirea trimestrială, răspunsul fiind trimestrul al treilea al anului curent. Înainte, împărțirea dividendelor era posibilă numai o dată pe an, după încheierea exercițiului financiar și aprobarea situațiilor financiare anuale, deci mult mai târziu decât acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANALIZĂ Eliminarea optimizărilor fiscale agresive: Ce trebuie să știe specialiștii despre obligația de raportare nou-introdusă

SCA Niculeasa si Asociatii în Contabil și fiscal
7 Septembrie 2018 | 0 | 5399 | Timp de citire: 12 min.

Din 25 iunie 2018 a intrat în vigoare Directiva 2018/882, care obligă intermediarii (categorie în care intră, practic, oricine) să raporteze orice aranjament de optimizare fiscală transfrontalieră care ar putea fi catalogat ca fiind agresiv. Concret, începând din anul 2020, intermediarii, precum consultanții fiscali, auditorii financiari, contabilii sau avocații, vor trebui să raporteze optimizările prin care se evită taxele și impozitele, în vederea eliminării acestora din practică. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Advertorial

(P) Cum te poate ajuta un soft de contabilitate să gestionezi mai bine, mai mulți clienți?

CIEL Romania în Contabil și fiscal
7 Septembrie 2018 | 0 | 1714 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când ești contabil te loveșți de foarte multe solicitări venite din parte clienților noi și majoritatea dintre aceștia vor informațiile într-o perioadă de timp cât mai scurtă. Cum poți să le oferi în timp ultil toate rapoarte și toate datele de care aceștia au nevoie? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Software-ul produs şi folosit în cadrul firmei poate fi evaluat şi înregistrat în contabilitate?

Elena Apostolescu în Contabil și fiscal
Director general, CMF Consulting
5 Septembrie 2018 | 0 | 1780 | Timp de citire: 3 min.

Din punct de vedere contabil software-ul (programul  informatic) este un activ necorporal. Societăţile care întocmesc situaţiile financiare conform reglementărilor contabile româneşti, respectiv OMFP 1802/2014, procedeză, cu ocazia inventarierii, la corectarea valorilor contabile nete ale activelor necorporale atunci când se constată deprecierea acestora. În funcţie de tipul deprecierii se înregistrează fie o amortizare suplimentară (dacă este o depreciere ireversibilă), fie se constituie ajustări de depreciere (dacă pierderea este reversibilă). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Manual de protecție fiscală

Reînregistrarea de TVA după anularea codului: Procedura și evaluarea fiscală

Nexia CRG în Contabil și fiscal
4 Septembrie 2018 | 0 | 2958 | Timp de citire: 6 min.

Ai avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat. Vrei să te reînregistrezi? Ai nevoie de o evaluare fiscală. Citește articolul