Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Mai nou, o serie de documente care țin de rezidența fiscală se pot depune și primi inclusiv în format electronic, în baza formularului de contact din Spațiul Privat Virtual (SPV), se arată într-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), publicat vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Angajatorii care în aceste zile urmează să primească bani de la stat pentru plata indemnizațiilor de șomaj tehnic aferente lunii martie 2020 trebuie să declare și să achite taxele aferente până la data de 25 mai 2020, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 30/2020. Citește articolul
Criza generată de coronavirus a produs o serie de dezechilibre economice în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), astfel încât rolul contabililor devine unul esențial în gestionarea situațiilor de criză, se arată într-un material realizat de Accountancy Europe. Citește articolul
Ca regulă generală, TVA-ul pentru importul de bunuri trebuie plătit la vamă, așa cum stabilește Codul fiscal. În perioada stării de urgență și 30 de zile după, pentru importurile de materiale sanitare, plata TVA-ului nu se face în vamă. Însă această măsură se aplică pentru orice companie care obține un certificat de amânare a plății taxei. Citește articolul
Vizele pentru exercitarea profesiei obținute de contabili în 2019 își păstrează valabilitatea până pe data de 15 aprilie 2020, deși acestea ar fi trebuit să expire la 31 martie anul acesta, se arată într-o hotărâre a Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), publicată astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Mai mulți contabili au reclamat recent trimiterea unor somații de plată și titluri executorii de către Fisc pentru datorii scadente în perioada stării de urgență. De ce se trimit aceste somații din moment ce Guvernul a stabilit că nu se mai fac popriri în această perioadă și nici nu încep altele noi? Este sau nu o încălcare a ordonanței Guvernului? Citește articolul
În contextul în care companiile primesc bani de la stat pentru a plăti indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților pentru care au suspendat contractele de muncă, din cauza întreruperii temporare a activității, este important de știut, conform experților contabili, ce tratament contabil se aplică acestor sume. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să transmită Fiscului, până spre finele lunii viitoare, declarația unică. Deși acest lucru se poate face și la ghișee, recomandabil este ca depunerea să se facă online în perioada epidemiei de coronavirus. Pentru a evita eventualele dificultăți tehnice cu site-ul Fiscului, în preajma termenului-limită, PFA-urile ar trebui să transmită formularul mai din timp. Citește articolul
Mobilizarea companiilor care au anunțat sponsorizări și donații pentru a ajuta statul român în lupta cu COVID-19 este remarcabilă. Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, în proporție de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri). Este de reținut că acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi folosit în întregime în anul curent sau dacă societatea înregistrează pierderi. Ce se schimbă în această perioadă? Citește articolul
Statul acoperă indemnizația de șomaj tehnic a salariaților doar până la o limită maximă de 4.072 de lei brut. Dincolo de această sumă, angajatorul poate suplimenta indemnizația pe cheltuiala proprie, așa cum reiese din Ordonanța de urgență a Guvernului 30/2020. În acest context, e util de știut cum trebuie gestionate taxele aferente indemnizației, dacă statul asigură o parte a banilor și angajatorul suportă o altă parte. Citește articolul