Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Dacă firma nu folosește echipamentele deținute, le poate trece în conservare. În funcție de perioada de timp, mai exact, dacă e una îndelungată, trecerea în conservare poate justifica revizuirea duratei de amortizare, cu toate consecințele ce decurg de aici. Două luni de activitate întreruptă ar însemna însă o perioadă îndelungată? Citește articolul
În zilele următoare, angajatorii vor prim bani de la stat pentru plata indemnizațiilor de șomaj tehnic aferente lunii aprilie 2020. Taxele aferente vor trebui declarate și achitate ulterior până la data de 25 iunie 2020, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 30/2020. Citește articolul
Criteriile de risc pentru acordarea codului de TVA sunt stabilite, începând de miercuri, prin normele de aplicare ale Codului fiscal, conform unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, criteriile de risc au fost mutate în norme dintr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă fără să sufere vreo modificare. Trecerea într-o hotărâre de Guvern înseamnă că modificarea lor se va face mai greu de-acum. Citește articolul
Lista firmelor care au restanțe la Fisc în primul trimestru al anului 2020 a fost publicată online recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum stabilește legislația momentului. Firmele incluse în această listă sunt cele care au datorii către Fisc mai mari de 100.000 de lei. Citește articolul
În cea mai recentă ședință de Guvern au fost adoptate scutiri de la plata unor contribuții pentru angajați din sectorul alimentar sau de curierat care au lucrat în toată perioada stării de urgență și s-au expus unor riscuri crescute de sănătate - dar scutirile nu vizează salariile. Citește articolul
Criza generată de epidemia coronavirusului la nivel mondial și inclusiv la nivelul țării noastre are efecte directe asupra raportărilor contabile pe care trebuie să le întocmează și transmită firmele autorităților. Din acest motiv, reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au pus la dispoziție un ghid cu efectele epidemiei asupra diferitelor tipuri de bilanțuri. Citește articolul
În orice context socio-economic, dar cu atât mai mult în perioade ca cea pe care o traversăm în prezent, fluxul de numerar este un aspect-cheie pentru orice afacere. Pentru contribuabilii care, datorită modelului de business, sunt în mod constant în situația de a solicita rambursări de TVA de la bugetul statului, TVA devine o variabilă importantă în gestiunea fluxului de numerar. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
În condițiile în care multe activități economice sunt afectate de criza financiară provocată de epidemia de coronavirus, dar și de măsurile restrictive din timpul stării de urgență, contabilii au un rol-cheie în asigurarea continuității afacerilor. Din acest motiv, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a publicat o serie de recomandări pentru contabilii care-și continuă activitatea în timpul crizei. Citește articolul
Angajatorii care primesc bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților proprii trebuie să declare taxele aferente prin formularul 112. În acest sens, declarația va fi modificată înainte de primul termen de raportare a taxelor pentru șomajul tehnic (cel din luna mai), conform unui comunicat recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Soluția pe care o pregătește MFP pentru modificarea declarației 112 va consta într-o declarare separată a taxelor pentru șomaj tehnic. Citește articolul